پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پس از ۲۵ سال زنان می توانند در مسجد پیشاور نماز اقامه کنند

حوزه/ تا اواسط دهه ۱۹۹۰ زنان نماز جمعه را در مسجد سنهری در کانون پیشاور برگزار می کردند، اما پس از ضربات مهلکی که تروریسم به مرکز استان وارد کرد، این سنت ترک شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tribuneindia، زنان در پیشاور پاکستان پس از یک وقفه ۲۵ ساله قادر خواهند بود نماز جمعه را در مسجد این شهر اقامه کنند.

به گفته خبرگزاری های محلی،  تا اواسط دهه ۱۹۹۰ زنان نماز جمعه را در مسجد سنهری (مسجد طلایی) واقع در کانون پیشاور برگزار می کردند اما پس از ضربات مهلکی که تروریسم به بدنه مرکز استان وارد کرد، این سنت ترک شد.

ده ها حمله تروریستی در نزدیکی مسجد انجام شد که منجر به بسته شدن آن برای زنان از تقریباً ۲۵ سال پیش شد.

در سال ۲۰۱۶ زمانی که بمبی قدرتمند هنگام عبور اتوبوس حامل کارمندان دولت در کنار مسجد واقع در بازار شلوغ صدر منفجر شد، ۱۶ نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

اکنون با بهبود چشمگیر اوضاع امنیتی، مقامات تصمیم گرفته اند تا سنت پیشینه  را از سر بگیرند و مقدمات نماز جماعت زنان نهایی شده است. مقامات همچنین بنری را در بیرون از مسجد نصب کرده اند که اعلام می‌کند:  اکنون زنان می توانند برای اقامه نماز به مسجد سنهری قدم بگذارند.

این اقدام به عنوان گامی برای از بین بردن طبیعت مردسالاری در فضاهایی مانند مساجد و «حجره ها» (مسافرخانه هایی در مناطق پشتون که در آن تفریحاتی برای مسافران در نظر گرفته می شود) مورد تحسین قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha