پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین در پی احضار شیخ الربیعی و بازداشت مجدد سید مجید المشعل بیانیه ای صادر کرده و خواستار توقف فوری آزار و اذیت شیعیان و رهبران آنان شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین در پی احضار شیخ الربیعی و بازداشت مجدد سید مجید المشعل بیانیه ای صادر کرده و خواستار توقف فوری آزار و اذیت شیعیان و رهبران آنان شدند.

متن بیانیه به شرح زیرا است:

بسم الله الرحمن الرحیم

احضار یکی از رهبران بزرگ دینی علمایی کشور بحرین بدون توجیه منطقی و قانونی، اهانت به دین و جایگاه آن در نزد مؤمنین و هتک حرمت به کرامت به مذهب تشیع و تمامی علما و پیروان آن است.

ما همزمان که با بی احترامی به جایگاه هر مذهب یا فردی که به این سرزمین گرایش دارد، اعلام مخالفت می کنیم، بار دیگر خواهان توقف فوری اقدامات تحریک آمیز علیه شیعیان و توقف سیاست آزار و اذیت برنامه ریزی شده شیعیان هستیم. علمای بحرین در رأس آن شیخ محمد صالح الربیعی در جهت منافع ملی تلاش کرده و دلسوزی داشته است تا آزار و اذیت شیعیان به مرحله غیر قابل تحمل نرسد.

رژیم جنایتکار به نتایج حماقت هایی که مرتکب می شود و گمان می کند که از پیامد های آن در امان است، اهمیت نمی دهد و این عادت رژیم های دیکتاتوری منطقه است که بعد از اینکه فرصت از دست رفت، بیدار می شوند.

ما تعرض به علمای بزرگ و احضار شیخ محمد صالح الربیعی را محکوم می کنیم.

ما همچنین تعرض و احضار سید مجید المشعل رئیس شورای علمای شیعیان بحرین که دو روز پس از آزادی وی از زندان انجام گرفت را محکوم می کنیم.

رژیم آل خلیفه سید المشعل را احضار کرده و استقبال از وی را منع کرده است تا در راستای سرکوب سیاسی و فقدان کامل آزادی ها بازداشت شود.

علمای بحرین همچنین بازداشت و سلب آزادی "شیخ علی رحمه" را محکوم می کنیم و می گوییم: علمای دین برای همیشه یاور ستم دیدگان و دشمن ستمگران باقی خواهند ماند.

علمای بحرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha