پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام داود محسنی

حوزه/ حجت الاسلام داود محسنی با اشاره به وظیفه نسل جدید در قبال انقلاب گفت: مهمترین وظیفه ما در چله انقلاب این است که حافظ این انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان، حجت الاسلام داود محسنی معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان، در جمع طلاب و اساتید استان در گلزار شهدای رشت، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ دنیا انقلاب های زیادی به وقوع پیوسته است که بسیاری از انها در همین عصر معاصر بوده اند اما در حال حاضر خبری از هیچ یک از آنان نیست، در حالیکه جمهوری اسلامی 40 ساله شدن خودش را جشن می گیرد و روز بروز به لطف خداوند متعال قدرتمند تر از گذشته می شود.

استاد حوزه علمیه دلیل ماندگاری و استمرار انقلاب اسلامی ایران را برخورداری از سه عامل عنوان و خاطرنشان کرد: دلیل اول ماندگاری یادگار و میراث گرانبهای امام راحل(ره)، خدایی بودن و برای خدا بودن این انقلاب است چرا که هر چیزی که برای خدا شکل بگیرد، نابودی در آن راه نخواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان ادامه داد: دلیل دوم پویایی و حیات این انقلاب، اتصال به وجود مقدس اهل بیت علیهم السلام و حضرت ولی عصرارواحنا له الفداء است. دلیل سوم ماندگاری این نهضت هم این است که این مسیر و این حرکت زیر چتر و سایه ولایت فقیه قرار دارد و هر حرکت و قیامی که زیر چتر ولایت فقیه قرار داشته باشد پیروز و ماندگار است. مانند حرکت و قیام شیعیان جنوب لبنان که خودشان را سرباز ولایت می دانند و سالهاست که رژیم صهیونستی از مقابله با آنها عاجز است.

حجت الاسلام محسنی اظهار کرد: شما همین کشورهای منطقه را نگاه کنید ببینید سرنوشت انقلاب هایی که کردند چه شد؟ به کجا منتهی شد؟ در لیبی و تونس و مصر و ... چه اتفاقی افتاد؟ اصل ولایت فقیه مخالف با دیکتاتوری است. ولایت فقیه سکاندار این انقلاب است. حضرت امام از آن زمانی که حرکت انقلاب را آغاز کردند تا سال 1368 سکاندار این نهضت بودند و بعد از ایشان جانشین خلف و شایسته او، عبد صالح الهی، مقام معظم رهبری امام خامنه ای سکاندار این انقلاب هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان با اشاره به وظیفه نسل جدید در قبال انقلاب تصریح کرد: مسأله مهمی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به آن توجه کنیم این است که در قبال این انقلاب و برای استمرار آن چه وظیفه و نقشی به عهده داریم؟ مهمترین وظیفه ما در چله انقلاب این است که حافظ این انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه باشیم؛ البته در این 40 سال ملت عزیز و شریف ایران ثابت کردند که روی پای خودشان خواهند ایستاد و تا آخرین قطره خون مقاومت خواهند کرد. نمونه اش همین شهدایی هستند که الآن در محضر آنها قرار داریم. همان هایی که در کنار ما بودند و برای این انقلاب فداکاری کردند و از جان خودشان گذشتند.

حجت الاسلام داود محسنی در پایان با تاکید بر پرهیز از غفلت در حفاظت از انقلاب، گفت: عزیزان من؛ مبادا خدای ناکرده غافل شویم و گردنه این انقلاب را رها کنیم. باید بدانیم اگر مانند برخی از مسلمین در جنگ احد به طمع غنائم غافل شویم و از گردنه انقلاب که همان ولایت فقیه است غفلت کنیم، دشمن در کمین و منتظر غفلت و ضعف ماست تا از همان نقطه وارد شود و به ما ضربه بزند. خداوند متعال هم در قرآن می فرمایند که آرزوی کفار این است که ما غافل شویم تا ناگهان حمله کنند و ضربه بزنند، بنابراین امروز برای حفاظت از این انقلاب، باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha