سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به نشست ورشو اشاره کرده و گفتند: نشست ورشو، مراسمی برای توطئه چینی علیه ایران و تلاشی برای نزدیکی و دوستی نوچه های عربی آمریکا با رژیم اسرائیل است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به نشست ورشو اشاره کرده و گفتند: نشست ورشو، مراسمی برای توطئه چینی علیه ایران و تلاشی برای نزدیکی و دوستی نوچه های عربی آمریکا با رژیم اسرائیل است که از اصرار ایران بر ایستادگی در کنار مسئله فلسطین و از قدرت موشکی و دفاعی ایران ترس و واهمه دارد.

 

سید فضل الله: هدف از نشست ورشو گسترش عادی سازی روابط با اسرائیل است

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت گفت: در نشست ورشو که با حضور برخی از کشور های عربی در کنار مسئولین رژیم صهیونیستی برگزار شد، آمریکا به دنبال گسترش عادی سازی روابط اعراب و رژیم اسرائیل و مقابله با ایران بود.

وی افزود: این نشست که عنوان "صلح در خاورمیانه" به خود گرفته، تنها به افزایش نگرانی و آشوب در منطقه منجر خواهد شد و هیچ صلحی در زیر سایه ظلمی که در حق ملت فلسطین و ملت های منطقه می شود، وجود ندارد.

سید فضل الله ادامه داد: در سایه حمایت از رژیم اسرائیل و تقویت حضور آن از کدام صلح حرف می زنید، این رژیم مسئول اصلی رنج های ملت های منطقه است و به خاطر آن فتنه ها و جنگ ها بوجود آمده است.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: متأسفانه در این نشست با تسریع در عادی سازی روابط با اسرائیل و ارتباط مستقیم میان مسئولین عرب و نخست وزیر دشمن، به رژیم صهیونیستی خدمات رایگان ارائه شد.

وی اشاره کرد: شاید همزمانی این نشست با انفجار تروریستی زاهدان امری ناگهانی نباشد و بسیاری معتقدند که این انفجار در راستای تکمیل محاصره سیاسی، اقتصادی و رسانه ای باشد که به دور از توافق نامه های بین المللی و قوانین انسانی انجام می گیرد.

سید فضل الله به نشست سوچی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این نشست منجر به راه حلی برای سوریه شود و این کشور را از فتنه و جنگ نجات داده و بازسازی در این کشور آغاز شود.

 

شیخ دعموش: نشست ورشو مراسم توطئه چینی علیه ایران و تجمع کشور های عربی به گرد اسرائیل است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: پرونده مبارزه با فساد برای حزب الله مسئله ای مهم و جدّی است و ما منتظر تشکیل دولت بودیم تا این پرونده را پیگیری کنیم.

وی اشاره کرد: به برکت جانفشانی و خون شهدا و با معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت از کشور و مردم در برابر تهدید های اسرائیل حمایت می کنیم و رژیم صهیونیستی می داند که هر گونه تجاوز به لبنان با پاسخ ما همراه خواهد بود.

شیخ دعموش در بخش دیگر خطبه تصریح کرد: نشست ورشو، مراسمی برای توطئه چینی علیه ایران و تلاشی برای نزدیکی و دوستی نوچه های عربی آمریکا با رژیم اسرائیل است که از اصرار ایران بر ایستادگی در کنار مسئله فلسطین و از قدرت موشکی و دفاعی ایران ترس و واهمه دارد.

وی افزود: این نشست مسئله جدیدی نیست، بلکه یک حلقه از سلسله حلقه های توطئه علیه ایران از زمان برپایی جمهوری اسلامی ایران است که منجر به شکست شده و از این به بعد نیز با شکست همراه خواهد بود.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: مسئله جدید در نشست ورشو این است که آمریکا توانسته کشور های عربی را در کنار رژیم اسرائیل بنشاند و عادی سازی روابط با این رژیم علنی شود.

 

شیخ خطیب: نشست ورشو اعلام جنگ آمریکایی- اسرائیلی علیه ایران است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: نشست ورشو اعلام جنگ آمریکایی- اسرائیلی علیه جمهوری اسلامی است تا این کشور را تسلیم کرده و معامله قرن را اجرایی نماید.

وی افزود: این نشست بیانگر تلاش های اسرائیل برای عادی سازی روابط با کشور های عربی و قلمداد کردن این رژیم به عنوان یک عضو طبیعی از منطقه است.

شیخ خطیب اشاره کرد: ما تاکید می کنیم که اسرائیل شرّ مطلق و تعامل با آن حرام است و همگی باید از ملت فلسطین حمایت کرده و تمامی انواع عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کنند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان، انفجار تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و آن را در جهت برهم زدن امنیت و استقرار ایران دانست و گفت: هدف از این انفجار تروریستی مجبور کردن ایران به دست برداشتن از حمایت مسئله فلسطین و مجازات آن به خاطر مقابله با پروژه های صهیونیستی آمریکایی در منطقه است.

وی افزود: ما این فاجعه را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت می گوییم و برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحین طلب شفای عاجل می کنیم.

 

شیخ حمود: حضور مقاومت در سوریه برای دفاع از لبنان است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: جلسات دولت نشان داد که همچنان در بسیاری امور میان لبنانی ها اختلاف وجود دارد و امیدوار بودیم که به توافق برسند که سازندگی وطن آغاز شود.

وی افزود: ما امیدوار بودیم که همه لبنانی ها بر سر سلاح مقاومت به توافق برسند؛ چرا که تجربه پیشین از زمان آزادی لبنان تا کنون اهمیت شعار ملت، ارتش و مقاومت را ثابت کرده است و هیچگونه تناقضی میان سلاح مقاومت و ارتش وجود ندارد، بلکه نقش تکاملی دارد.

شیخ حمود تصریح کرد: حضور مقاومت در سوریه برای دفاع از تمام اقشار لبنان بوده است و همگی باید از آن قدردانی کنند.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت اشاره کرد: نشست ورشو که برای مقابله با مقاومت برگزار شد، مانند نشست شرم الشیخ در سال 1996 بی نتیجه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha