جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول هاجری، دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاجری گفت: هدف طرح گفتمان انقلاب اسلامی معرفی روشمند آثار فاخر و برگزیده حوزه و دانشگاه در عرصه علوم انسانی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول هاجری، دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی در کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، در نشست شورای علمی و اجرایی استان‌ها در طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری شد، اظهار کرد: نسلی که اوایل انقلاب به حوزه علمیه وارد شدند به‌مرورزمان به عرصه‌های تخصصی ورود کردند و با بلوغ علمی افراد، رشته‌های علوم انسانی گسترش یافت و زمینه برای افزایش رشته‌های تخصصی فراهم شد.

وی ادامه داد: تدوین متون و منابع دینی با رویکرد نوین شکل گرفت. مشکل فرهنگی در اجرای طرح گفتمان انقلاب اسلامی، عدم اطلاع‌رسانی و مدیریت دانش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاجری خاطرنشان کرد: هدف طرح گفتمان انقلاب اسلامی معرفی روشمند آثار فاخر و برگزیده حوزه و دانشگاه در عرصه علوم انسانی و اسلامی است.

دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سامانه کتاب شناخت در دهه فجر رونمایی شد و به‌صورت آزمایشی در حال فعالیت است.

وی تأکید کرد: اولین نمایشگاه تخصصی در علوم اسلامی در استان قم افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاجری درباره ویژگی‌های طرح گفتمان انقلاب اسلامی گفت: محور طرح گفتمان انقلاب اسلامی، آثار فاخر و برگزیده است و طرح گفتمان بر اساس مرجعیت علمی قرار دارد.

وی افزود: صاحبان آثار فاخر دو ساحتی هستند یعنی مؤلفان هم در عرصه مطالعات حوزوی و هم در عرصه مطالعات دانشگاهی فعالیت می‌کنند. همچنین شورای گفتمان انقلاب اسلامی در هفت استان تشکیل می‌شود و در این زمینه ۴۰ نشست برگزار می‌کنیم. تاکنون چهار نمایشگاه برگزارشده و در حال رایزنی برای برگزاری پنجمین نمایشگاه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha