جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین هاجری از افتتاح دومین کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب، روز ۳۰ بهمن با حضور آیت الله اعرافی، در مدرسه علمیه مروی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، امروز در نشست خبری افتتاح کتابخانه و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه تهران که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار شد، گفت: امسال حدود ۵۰ موسسه پژوهشگاهی و دانشگاهی آثار فاخر خود را به طرح گفتمان انقلاب اسلامی ارسال کرده اند که حدود ۵۰ جلد کتاب در این زمینه منتشر خواهد شد.

ببینید:

تصاویر  نشست خبری افتتاح کتابخانه و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب در تهران

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه با اشاره به این که اولین خروجی گفتمان انقلاب اسلامی انتشار مجموعه مجلدات است که در کتابخانه ها و دانشگاه ها و مراکز علمی قرار می گیرد، ادامه داد: دومین خروجی گفتمان راه اندازی سامانه کتاب شناخت است که در این سامانه نرم افزاری مقالات علمی و پژوهشی و کتاب ها عرضه می شود. این سامانه ۲۷ آذر ماه امسال همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور وزیر علوم و مدیر حوزه های علمیه کشور رونمایی شد و به سرعت توانست جایگاه خود را در فضای مجازی توسعه دهد و به اولین مرکز استنادی علوم انسانی و اسلامی جهان اسلام تبدیل شود.

وی، راه اندازی کتابخانه تخصصی را سومین خروجی گفتمان انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: اولین کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی سال گذشته در قم راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری از راه اندازی دومین شعبه کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی در تهران خبر داد و گفت: این کتابخانه تخصصی ۳۰ بهمن در مدرسه علمیه مروی با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخصیت های علمی راه اندازی می شود.

وی در خصوص ویژگی های کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی، گفت: این کتابخانه در فضای بسیار خوبی راه اندازی شده است. از نظر مساحتی چند برابر کتابخانه تخصصی در قم می باشد و از همه مهمتر در دل مرکز حوزه های علمیه معتبر واقع شده و مرکزیت آن امکان دسترسی همه مردم را فراهم کرده است. این کتابخانه از نظر استانداردی به استانداردهای ملی و فراملی نزدیک تر است.

بیشتر بخوانید:

اطلاع رسانی خدمات علمی و پژوهشی حوزه های علمیه ضعیف است

حجت الاسلام والمسلمین هاجری با اشاره به راه اندازی سومین کتابخانه تخصصی در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران در آینده ای نزدیک، اظهار کرد: در فاز اول تلاش می کنیم تا در هر استان یک کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی داشته باشیم و پیش از راه اندازی کتابخانه تخصصی، نمایشگاه مقطعی به مدت یک ماه در آن استان برگزار خواهد شد

وی، برگزاری سلسله نشست های تخصصی را چهارمین خروجی طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی تلاش می کنیم در موضوعی صحبت شود که جامعه علمی تخصص فرد را در آن زمینه تایید کرده باشد، بنابراین با این مولفه ها استاد به مناطق مختلف برای پاسخگویی اعزام می کردیم.

حجت السلام والمسلمین هاجری اضافه کرد: در حال حاضر خلاصه ۳ هزار جلد کتاب در ۱۷ رشته به دبیرخانه گفتمان علمی انقلاب اسلامی واصل شده است که با عنوان آثار فاخر و برگزیده منتشر شده است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه با بیان نحوه انتخاب و امتیاز دهی به آثار واصله، ادامه داد: یکی از راه های گفتمان سازی و معرفی اثر و مولف آن به این صورت است که، اثر و مولف باید در معرض مستقیم بررسی جامعه علمی قرار بگیرد، بنابراین از مولف کتاب می خواهیم تا کتاب خود را در چند جلسه تدریس کند و نظریه و یافته های تحقیقی خود را برای مخاطبان که اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی می باشند، تشریح کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر شورای علمی در ۲۲ استان کشور داریم که این شورا متناسب با نیاز استاد، طلاب و دانشجوها موضوع را اعلام می کند و اساتید متخصص به مرکز مورد نظر اعزام می شوند، البته با توجه به شیوع کرونا، این سلسله نشست های تخصصی به شکل وبینار برگزار می شود.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی، زن و خانواده و ...، خاطر نشان کرد: تدوین و انتشار فصلنامه ای با نام «دستاورد» از دیگر خروجی های گفتمان علمی انقلاب اسلامی است که مقالات علمی و فاخر با موضوع واحد را یکجا گردآوری می کند.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه در پایان گفت: موضوعاتی نظیر تحول در علوم انسانی، زن و خانواده، جنگ نرم، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و تمدن نوین اسلامی که مطالبات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در ۱۴ جلد تهیه شده است و برای عموم قابل استفاده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha