سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ نشست خبری افتتاح کتابخانه و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی خدمات علمی _ پژوهشی حوزه های علمیه، گفت: حوزه علمیه در عرصه علمی و پژوهشی بالاترین خدمات را در حوزه علوم انسانی و اسلامی و تدوین و تالیف ارائه داده است ولی اطلاع رسانی ضعیف باعث شده که این فعالیت های علمی حوزه به درستی منعکس نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، امروز در نشست خبری افتتاح کتابخانه و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه تهران که در سالن جلسات مدیریت حوزه استان برگزار ش،  ضمن مقایسه اقدامات و خدمات علمی حوزه های علمیه سراسر کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حوزه علمیه، اساتید و طلاب همیشه در خط مقدم عرصه هایی که تکلیف بوده، حاضر بوده اند.

بیشتر بخوانید:

کتابخانه تخصصی و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب در تهران راه اندازی می شود

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان اقدامات حوزه علمیه و طلاب در قبل از انقلاب و مبارزه با طاغوت، خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب علاوه بر برنامه های علمی خود، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با اقدامات و روشنگری ها، در میدان مبارزه با رژیم پهلوی در صف اول مبارزه قرار داشتند و یکی از ارکان این انقلاب عظیم اسلامی بودند.

وی افزود: روحانیون و طلاب بعد از انقلاب خوش درخشیدند و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید و جانباز را در دفاع از سرزمین و انقلاب تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به تلاش های جهاد حوزه و روحانیت در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل و مقابله با ویروس کرونا، گفت: حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون در حوادث طبیعی اعم از زلزله و سیل و نیز شیوع ویروس کرونا بصورت جهادی به کمک هموطنان خود شتافتند که این اقدامات را در هیچ کجای عالم نمی توان دید.

مدیر حوزه علمیه استان تهران یادآور شد: طلاب با حضور در بیمارستان ها و کمک به بیماران کرونایی، ضد عفونی معابر، تهیه و توزیع کمک های مومنانه و تغسیل و تدفین اموات کرونایی خدمات بی نظیری ارائه دادند.

ببینید:

تصاویر نشست خبری افتتاح کتابخانه و نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب در تهران

وی در ادامه افزود: بالاترین توقع از حوزه علمیه در علوم انسانی _ اسلامی است که با تبیین قرآن و فرهنگ اسلامی و شناخت هجمه های استکبار بتواند نقش کلیدی را ایفا کند و سد محکمی در برابر شبهات فکری استکبار جهانی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی خدمات علمی _ پژوهشی حوزه های علمیه، گفت: حوزه علمیه در عرصه علمی و پژوهشی بالاترین خدمات را در حوزه علوم انسانی و اسلامی و تدوین و تالیف ارائه داده است ولی اطلاع رسانی ضعیف باعث شده که این فعالیت های علمی حوزه به درستی منعکس نشود.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی می تواند بستری مناسب برای معرفی آثار فاخر حوزوی به جامعه و مراکز علمی باشد که از اقدامات مسئولان این طرح کمال تقدیر و تشکر را دارم و امیدوارم این طرح علمی بتواند خلاء موجود را برطرف کند و دید مناسب علمی از حوزه علمیه را در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha