پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از برگزاری «نشست تخصصی دانش افزایی اندیشوران انقلاب در حوزه های علمیه خواهران» خبر داد.

صدیقه بهشتی ریزی معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، گفت: وظیفه امروز حوزه های علمیه، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و حرکت در مسیر بالندگی انقلاب با تکیه بر معنویات است که از جمله مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب نیز می باشد. از این رو، معاونت فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور اقدام به برگزاری   " نشست تخصصی دانش افزایی اندیشوران انقلاب در حوزه های علمیه خواهران" نموده است.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان افزود: در همین راستا مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان اقدام به برگزاری نشست تخصصی اندیشوران انقلاب اسلامی ایران در حوزه های علمیه خواهران نموده است.

وی گفت: این نشست فردا چهارشنبه ۱۵ اسفند با حضور اساتید مرتبط با دروس انقلاب و زن و خانواده و طلاب رشته مطالعات زن و خانواده و طلاب و فارغ التحصیلان سطح تخصصی حوزه در اصفهان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نشست شامل سه پنل تخصصی با موضوع سیاستگذاری زنان و خانواده پس از انقلاب اسلامی ایران و  بررسی وضعیت مطالعات انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه خواهران می باشد و در این پنل میزبان دکتر معصومه ظهیری معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور و حجت الاسلام و المسلمین خسرو شاهی استاد حوزه و دانشگاه هستیم و در پنل ترسیم چشم انداز تمدنی انقلاب اسلامی و چالش های گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی ایران ـ تبیین و بررسی  بیانیه گام دوم انقلاب میزبان حجت الاسلام و المسلمین متولی امامی  مدیر مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی و محمود فروز بخش معاون پژوهش خانه مشروطیت و در پنل چیستی انقلاب اسلامی و کیستی انسان انقلابی میزبان حجت الاسلام و المسلمین نامخواه مدیر کل امور تربیتی و دکتر محسن نصری استاد دانشگاه اصفهان هستیم.

وی گفت: در هر پنل تخصصی این نشست دو ریز موضوع به بحث گذاشته می شود در پنل اول بررسی وضعیت مطالعات زنان و خانواده در حوزه های علمیه و سیاست‌گذاری زنان و خانواده پس از انقلاب اسلامی بررسی می گردد و در پنل دوم  ترسیم چشم انداز تمدنی انقلاب اسلامی و چالش‌های گفتمانی فراروی آینده انقلاب اسلامی ایران و تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی قرار می گیرد. 

بهشتی در پایان افزود:  به جهت در اختیار گذاشتن محتوای تخصصی پنل ها در اختیار قشر فرهیخته حوزی و دانشگاهی و ارائه مطالب به محافل علمی محتوای پنل ها تبدیل به کتاب خواهد شد. و امید است گامی بلند جهت تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی ایران برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha