شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور است و تنها تجلیل از بیانیه گام دوم انقلاب کافی نیست و تحلیل هم نیاز است و در گام پس از تحلیل باید راه‌های عملیاتی شدن این بیانیه را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، ضمن ارزیابی از حرکت راهیان نور اظهار داشت: ما یک تجربه تاریخی از صدر اسلام داریم که مهم‌تر از یک رخداد و حوادث، انتقال پیام آن است و چه‌بسا حماسه‌های بزرگی خلق شدند اما به دلیل عدم انتقال پیام آن، این حوادث و رخدادها به فراموشی سپرده شدند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: دفتر تاریخ پر از حوادثی است که به جهت آن‌که به آن پرداخته نشد و پیام آن به جامعه منتقل نشده بود، به فراموشی سپرده شدند.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال در حوادث عصر امروزی می‌توان به این اشاره کرد که شیخ فضل‌الله نوری در انظار عمومی به دار آویخته شد، ولی تاریخ از این حادثه لب فروبسته بود و یا قتل‌عام مظلومانه و ددمنشانه نمازگزاران یک مسجد در نیوزلند حادثه کمی نیست، اما امروز با این سؤال مواجه ایم که نظام رسانه‌ای چقدر به آن پرداخته است؟ و نظام سلطه‌ای که گاهی برای یک حادثه که برای جانداری رخ می‌دهد غوغا می‌کند، امروز در برابر این قتل‌عام ددمنشانه سکوت کرده است.

حجت‌الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: آنچه در سال 59 در کشور پیش آمد یک حادثه بزرگ تاریخی است و هشت سال دفاع مقدس در کشور یک حماسه بی‌بدیل و بی‌نظیری بود؛ این حماسه تنها به خاطر بیرون راندن دشمن از جغرافیای کشور نیست و شجاعت، ایثار، نهراسیدن و خم به ابرو نیاوردن و مقاومت و ایستادگی رزمندگان در سال‌های 8 گانه دفاع مقدس این‌ها به نمایش گذاشته بود.

وی گفت: ما امروز برای بیان بسیاری از مفاهیم اخلاقی نیاز به بیان گذشته و دوردست نداریم و صحنه‌های پیش روی ما در دفاع مقدس از این نمونه‌ها پر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: اگر نسبت به سال‌های دفاع مقدس غفلت و کوتاهی شود، این جریان نیز حادثه‌ای خواهد شد که در دفتر تاریخ با شکل‌گیری حادثه‌ای جدید به فراموشی سپرده خواهد شد؛ راهیان نور یکی از قالب‌های ماندگاری دفاع مقدس در قلب تاریخ است و شنیده‌ها را به دیده‌ها تبدیل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه راهیان نور باید روزآمد باشد، گفت: به‌عنوان‌مثال نظام رسانه‌ای در راهیان نور همواره در حال به‌روز شدن است و با بهره‌گیری از تجربه‌ها و بازخوانی رفتارهای جدید در عرصه رسانه، به دنبال معرفی راهیان نور در قالب‌های رسانه‌ای است.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به بند شکسته شدن حصر رسانه‌ای مطرح‌شده در بیانیه گام دوم و امیدواری جوانان به آینده نظام افزود: دشمن در تلاش است که با کمترین هزینه، بیشترین ضربه را به دستگاه توحیدی بزند و نظام سلطه به دنبال این است که مردم را دچار تردید، توقف و به عقب‌نشینی وادار کند؛ شعار «ما پیروزیم» را امام خمینی(ره) در سال 59 فرمودند که البته با معادلات ظاهری این قضیه متصور نبود، اما امروز انقلاب اسلامی به رشد و پیشرفت‌های چشمگیری دست پیداکرده است و ما به منظومه‌ای از علل و عوامل در این مسیر نیاز داریم که البته راهیان نور بخشی از آن است.

وی با اشاره به کارکردهای راهیان نور در معرفی انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که ما در جنگ، انقلاب را به اروپا و کشورهای دیگر صادر کردیم؛ در راهیان نور درواقع یکی بخشی از مظلومیت شهدا به زائران این سرزمین منتقل می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: ما در راهیان نور نیاز داریم که فرهنگ مقاومت و ایستادگی را با مفاهیمی که برای مخاطب قابل دریافت است به آنان منتقل کنیم، خود خاک و محیط سرزمین راهیان نور بیانگر بخشی از این رشادت‌ها است اما فعالان کارآمد این عرصه نیز می‌بایست تلاش کنند تا فرهنگ مقاومت و ایستادگی با مفاهیمی که برای مخاطب قابل دریافت است به آنان منتقل شود.

وی با اشاره به تفاوت کلمه «جنگ» و «دفاع مقدس» افزود: الزاماً آنچه ما در حوزه مفاهیم دریافت می‌کنیم برای همه قابل دریافت نیست و انتقال مفاهیم به مخاطب باید عالمانه باشد؛ قرارگاه مرکزی راهیان نور باید در حوزه عملیاتی خودش این را توجه داشته باشد که زائران خارجی را در حوزه تبیین مفاهیم خودش ببیند.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، چراغ راه تداوم انقلاب اسلامی است و با توجه به اینکه همواره معظم له نیز تأکید داشته‌اند که دشواری‌های نزدیک به قله رسیدن نیز همواره بیشتر می‌شود، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور است و تنها تجلیل از بیانیه گام دوم انقلاب کافی نیست و تحلیل هم نیاز است و در گام پس از تحلیل باید راه‌های عملیاتی شدن این بیانیه را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری این مسئولیت امامت است، گفت: مرحله بعدی ایفا وظایف امت است و در جریان غدیر نیز شاهد هستیم که در خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص) آمده است که ایشان فرمودند «آنچه لازم بود ابلاغ کردم» و ابلاغ عهدی است که خداوند متعال از پیشوایان گرفته و مرحله پس از ابلاغ ایفا وظایف از سوی امت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تأکید بر اینکه در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب فرافکنی نکنیم و یکدیگر نیندازیم، اظهار کرد: همه در قبال بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه‌داریم.

وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات و برنامه‌های قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور تصریح کرد: در منظر دین، تبلیغ رسالات الهی کار بزرگی است و ان‌شاءالله این تلاش‌ها منتج به نتیجه خواهد شد و امیدواریم که این ندا به گوش جهانیان برسد و مظلومیت شهیدان را به قول شهید آوینی که فرمود «تاریخ بداند که چه بر سر فرزندان خمینی(ره) آمده است» تاریخ و جامعه بفهمند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha