پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مصطفی ملایی

حوزه/ کارشناس و فعال شرکت های دانش بنیان گفت: در شرایط تحریمی و کنونی کشور یکی از راه های نجات اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است.

 مصطفی ملایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کشور ما در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری به تولید و به خصوص رونق تولید نیاز دارد تا توطئه های دشمنان را خنثی کند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بیش از دو دهه است که بارها بر روی اقتصاد تاکید دارند به طوری که ایشان در سال 74 بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی اشاره کرده و از قطع وابستگی اقتصاد به نفت سخن گفتند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از موانع رشد کشور وابستگی بیش از حد به نفت است، ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای کنیم و روی آن برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد:اقتصاد مقاومتی یکی از تاکیداتش درون زا بودن است یعنی از درون کشور به دنبال پیشرفت باشیم به خصوص در شرایط تحریم اقتصاد مقاومتی کارآیی خودش را نشان می دهد.

ملایی افزود: مهترین رکن اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است و می توان در این زمینه به عرصه های جدید و نو ورود کرد.

 ملایی تحریم ها را یک فرصت برشمرد و گفت: اگر تحریم ها را با عقل مادی بسنجیم، می بینیم ضرر می کنیم اما  اگر با عقل معنوی و جهادی نگاه کنیم تحریم ها باعث پیشرفت و توسعه نظام می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha