پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیل بند / سیلاب خوزستان/ سیل

حوزه/ حجت‌الاسلام منصوری، با اعلام وضعیت قرمز در روستاهای منطقه شعیبیه شهرستان شوشتر، گفت: باید اعلام کنم که متأسفانه علاوه بر روستای «وعیلیه» و «عبد السید مریوش» بعضی از روستاهای دیگر «یحموریان» به زیر آب رفته‌اند و پیش بینی میشود تا صبح فردا، باقی روستاها نیز به زیر آب روند.

حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه شعیبیه، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از افزایش حجم سیلاب های ورودی به روستاهای اطراف شعیبیه خبرداد و اظهارداشت: هم اکنون بنده در روستای یحموره شعیبیه هستم! هم اکنون ۱۰ دقیقه مانده به ساعت ۱ بامداد و باید اعلام کنم که متأسفانه علاوه بر روستای «وعیلیه» و «عبد السید مریوش» بعضی از روستاهای دیگر یحموریان به زیر آب رفته‌اند و پیش بینی میشود تا صبح فردا، باقی روستاها نیز به زیر آب روند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، ارتفاع سیلاب در برخی از نقاط به یک و نیم متر رسیده و تمامی روستاها بر اثر شکسته شدن سیل بند به زیر آب رفته‌اند و دعا کنید ضررجانی نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام منصوری، با اشاره به مشکل برخی روستاییان و احشام داران، گفت: یکی از مشکلات عمده روستاییان «احشام» است! هم اکنون نگهداری احشام با سختی خاصی دچار شده و دامداران هم اکنون احشام خود را در سرمای ۱۲ درجه و در بدترین شرایط نگهداری می کنند.

امام جمعه شعیبیه، تأکید کرد: از مسئولین انتظار داریم هرچه سریعتر برنامه ریزی کرده و کمک های خود را به احشام داران، سرازیر کنند.

وی با بیان اینکه از نظر تأمین غذا، مشکل خاصی نداریم، گفت: هم اکنون یکی از نیازهای اصلی «آب بهداشتی برای شست‌وشو و آب آشامیدنی» است و در روزهای آینده با توجه به اینکه احتمال دارد وجود سیلاب در منطقه طولانی شود، لازم است آمادگی این را داشته باشیم که مردم را از حیث مواد غذایی سالم تأمین کنیم.

حجت‌الاسلام منصوری، با تأکید بر اینکه شبکه بهداشت به خوبی در مسائل بهداشتی مردم ورود کرده است، افزود: هم اکنون به وسیله طلاب و سایر گروه های جهادی دو کمپ در روستای «بن کاظم» و «مرکز خرید گندم در گوریه» تأسیس کردیم و ممکن است 2 الی 3 کمپ دیگر نیز با توجه به افزایش وسعت حادثه، راه اندازی کنیم.

امام جمعه شعیبیه، در پایان گفت: تلاش میکنیم تا اخبار خوبی را به سمع و نظر مردم برسانیم اما باید واقعیت را قبول کنیم و حضور و همدردی مسئولین در بین مردم، می تواند کمک کار و التیام بخش درد مردم باشد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha