جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با اشاره به اعزام بیش از یکصد گروه جهادی به مناطق سیل زده خوزستان، گفت: کلیه درس و بحث‌های طلبگی تا پایان سیل تعطیل است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به وقوع سیل در چند هفته اخیر، اظهار داشت: از نخستین روزهای وقوع سیل در استان خوزستان، طلاب مدارس علمیه با تمام وجود در کنار مردم آسیب دیده حاضر شدند و به همین دلیل در هفته جاری، کلیه مدارس علمیه خوزستان تعطیل هستند.

وی از حضور پررنگ طلاب و روحانیون خوزستانی در کنار مردم سیل زده سخن گفت و بیان کرد: مدارس علمیه استان خوزستان، برای کمک به مناطق سیل زده و اعزام گروه های جهادی، به کلی تعطیل هستند و هیچ گونه درس و بحثی در آنها برگزار نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، تصریح کرد؛ طلاب و روحانیون با حضور در مناطق سیل زده نه تنها به وظایف فرهنگی و تبلیغی خود پرداخته اند، بلکه به فعالیت های گسترده اجرایی و عملیاتی نیز اهتمام داشته اند و نقش رهبری حرکت های اجتماعی برای کمک به مناطق آسیب دیده را ایفا کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، همچنین با اشاره به اعزام گروه های متعدد جهادی طلاب، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ گروه جهادی برای فعالیت های اجرایی و عملیاتی و ۵۰ گروه تبلیغی، برای یاری مردم آسیب دیده، به مناطق سیل زده و کمپ های اسکان، اعزام شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه کلیه درس و بحث های طلبگی تا پایان سیل تعطیل است، اظهارداشت: مطابق قرار قبلی، دروس حوزوی می بایست در روز ۱۷ فروردین مجدداً آغاز می شد، لیکن با توجه به ضرورت حضور روحانیت و کمک به مناطق سیل زده، مدارس علمیه استان در هفته جاری نیز تعطیل اعلام شد، تا طلاب و حوزه های علمیه بتوانند نقش اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا کنند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha