جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نتایج تحقیق درباره حمله کرایست چرچ تا ماه دسامبر به دولت ارائه می شود

حوزه/ جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش کمیته تحقیق درباره حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ تا تاریخ دهم دسامبر ارائه خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از abc، نخست‌وزیر نیوزیلند امروز اعلام کرد که کمیسیون سلطنتی تحقیق درباره حملات خونین به دو مسجد در کرایست‌چرچ تا تاریخ 10 دسامبر امسال نتایج تحقیقات خود را به دولت گزارش خواهد کرد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش کمیته تحقیق درباره حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ تا تاریخ دهم دسامبر ارائه خواهد شد.

آردرن در این بیانیه افزوده است که این تحقیق با هزینه 7.7 میلیون دلار قرار است فعالیت‌های عامل مسلح دو حمله تروریستی مذکور و نحوه استفاده وی از شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات بین‌المللی و همچنین عدم تناسب اولویت های های دولت در مبارزه با مبحث تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

نخست‌وزیر نیوزیلند در مصاحبه با خبرنگاران در پارلمان این کشور افزود: کمیته سلطنتنی مأمور تحقیق، نقش حساسی را برای درک کامل ما از آنچه اتفاق افتاده و همچنین تضمین عدم تکرار وقوع چنین حوادثی ایفا می‌کند.

وی تأکید کرد که نام عامل این حمله تروریستی در فهرست تحت پیگردهای دو کشور نیوزیلند و استرالیا نبوده است.

آردرن در ادامه افزود: این تحقیق در حال بررسی این موضوع است که آیا دستگاه‌های امنیتی کشور، گروه‌های اسلامی را مانند گروه‌های افراطی مورد بررسی قرار داده‌اند یا خیر.

آردرن گفت که این تحقیق از تاریخ ۱۳ ماه می شواهد و مدارک موجود را بررسی کرده و در ماه آوریل بازرس دیگری در این رابطه تعیین خواهد شد.

ویلیام یونگ قاضی دادگاه عالی نیوزیلند، رئیس کمیته تحقیق در حملات تروریستی کرایست چرچ می باشد و برای دریافت اطلاعات امنیتی موجود در حوزه سرویس‌های مخابراتی این کشور اجازه امنیتی کسب کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha