جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزیلند در بی‌کفایتی آژانس‌های امنیتی

حوزه/ تحقیقات انجام شده توسط یک گروه مسلمان در نیوزیلند نشان می‌دهد که آژانس‌های امنیتی تهدید تروریستی علیه مساجد را نادیده گرفته و به مردم اطلاعات نادرست ارائه داده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزیلند، بیانیه‌ای در محکوم کردن بی‌کفایتی آژانس‌های امنیتی این کشور صادر کرده و اظهار داشت که این سازمان‌ها با وجود اینکه از حمله تروریستی مطلع بوده‌اند، در خبررسانی به مردم اهمال کرده‌اند.

تحقیقات انجام شده توسط یک گروه مسلمان نشان می‌دهد که آژانس های امنیتی این کشور تهدید به حمله احتمالی تروریستی در نیوزیلند را نادیده گرفته و به مردم اطلاعات نادرست ارائه داده‌اند.

در یک اقدامی جسورانه، این سازمان اسلامی اظهارات طولانی مدت خود را با کمیسیون سلطنتی تحقیق در رابطه با حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ به صورت عمومی منتشر کرد.  در گزارش این فدراسیون آمده است که جوامع مسلمان نیوزیلند در حال دنبال کردن حملات تروریستی در خارج از کشور بوده و می دانستند که در برابر وقوع این اتفاق در اینجا آسیب پذیر هستند.

در این بیانیه آمده است: ما می‌دانستیم که در برابر چنین حمله‌ای آسیب پذیر هستیم. ما نمی دانستیم چه کسی ، چه زمانی ، چطور، کجا یا چگونه. اما ما می‌دانستیم دیر یا زود اتفاق می‌افتد. روایت امنیتی ما درست بود. و سیستم‌های امنیتی غلط و بی‌کفایت عمل کردند. و اطلاعات نادرست به ما دادند.

در این گزارش آمده است که حمله به مساجد کرایست چرچ در ۱۵ مارس«عدم کارایی سیستماتیک» در برخی از سازمان‌های دولتی را برجسته کرده است ، زیرا آنها تهدید به حمله تروریستی به جوامع مسلمان در اینجا را در نظر نگرفتند.

در ادامه بیانیه آمده است: جامعه اطلاعاتی نیوزیلند به دلیل «تمرکز نامناسب یا تعیین اولویت منابع ضدتروریسم بر سایر تهدیدهای تروریسم» نتوانست پیش بینی یا برنامه‌ای برای حمله تروریستی داشته باشد.

در گزارش فدراسیون همچنین آمده است که وزارت، نخست وزیر و کابینه به اندازه کافی خطرات احتمالی را کنترل نمی‌کنند. در این گزارش همچنین به عدم تنوع جمعیتی در شبکه اطلاعاتی این کشور اشاره شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha