سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حاجی دلیگانی

حوزه/ نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی جریان انقلابی را فعال ترین و گسترده ترین جریان کشور برشمرد و ابراز داشت: در ساماندهی امورات کشور باید در ذیل آرمان های والای انقلاب اسلامی حرکت نماییم و نسبت به مشکلات و دغدغه های عمومی مردم حساسیت بیشتری نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در جلسه طلاب و فضلای اصفهان، شاهین شهر، برخوار و میمه که سه شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه در مدرس صاحب الزمان میدان روح الله قم برگزار شد، ضروری ترین مسئله در نخستین سال بعد از چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را لزوم پوست اندازی بلوغانه انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تدوین و ابلاغ بیانیه گام دوم، حرکت جدیدی را پیش روی چهل سالگی انقلاب اسلامی ترسیم نمودند.

وی در ادامه ضمن جریان شناسی سیاسی کشور، به جریان های عمده کشور در حوزه های سیاسی اشاره نمود و ابراز داشت: نخستین جریان، جریان ضد انقلاب و کسانی هستند که با افراد خارج نشین ارتباط داشته و تحت تاثیر اندیشه ضد انقلابی گروه های معاند اقداماتی را علیه انقلاب رقم می زنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دومین جریان را می توان به گروه هایی اشاره نمود که اگر در مقابل زیاده طلبی های انحرافی ایشان ایستادگی نشود، به سمت زمینه سازی جولانگاه گروه نخستین حرکت خواهند نمود، ابراز داشت: نظام اسلامی همواره تلاش می کند تا این افراد را در دایره جریان انقلابی تعریف نموده، بر پایداری بعد انقلابی ایشان بیافزاید.

دکتر دلیگانی جریان انقلابی را فعال ترین و گسترده ترین جریان کشور برشمرد و ابراز داشت: در ساماندهی امورات کشور باید در ذیل آرمان های والای انقلاب اسلامی حرکت نماییم و نسبت به مشکلات و دغدغه های عمومی مردم حساسیت بیشتری نشان دهیم.

وی با بیان این که مجلس امروز، انقلابی عمل نمی کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه رویکردهای انقلابی مجلس از عمق چندانی برخودار نیست؛ لازم است تا از این فضای همدلی و انقلابی که در کشور به وجود آمده، بیشترین استفاده را نماییم و در انتخابات پیش رو، نمایندگان انقلابی شایسته ای را برای حضور در مجلس شورای اسلامی معرفی نماییم.

دکتر دلیگانی با تأکید بر این که جریان انقلابی در هر موضوعی که به صورت جدی ورود نموده، به موفقیت های ارزشمندی دست یافته است، اذعان داشت: اگر طلاب، روحانیون، بسیجیان و سپاه در سیل اخیر کشور، ورودی جهادی نمی داشتند، جریان های سیاسی معاند و منحرف، از این امر برای ضربه زدن به انقلاب و نهادهای انقلابی استفاده می کردند.

سخنران نشست خاطرنشان ساخت: در قضیه cft یک اشتباه باعث شد تا در جلسه رسمی که قرار بود مخالفین و موافقین مباحث خود را مطرح کنند، متاسفانه دو نفر از کارشناسان برای بیان دیدگاه های خود در جمع معدودی از دانشجویان حضور به هم رسانده، نقد ها و نظرات کارشناسی خود را به جای صحن مجلس در این جمع محدود بیان کردند.

وی با تأکید بر این که در بررسی مسائل اقتصادی باید به ریشه های آن توجه نمود، خاطرنشان کرد: برخی از صاحب نظران زبده اقتصادی و مالی بر این باورند که اگر تهدید نقدینگی و جنگی که رباخوارن با خدا شروع کرده اند، کنترل و جراحی نشود، اقتصاد کشور را به سمت فروپاشی سوق خواهند داد؛ این موضوع اکنون به مسئله اصلی کشور تبدیل شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که ریشه تورم و عدم رونق اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم در چند موضوع خلاصه می شود، ابراز داشت: نداشتن حال مدیریتی و نظارتی برخی از مسئولان اقتصادی دولت، از مهمترین علل مشکلات اقتصادی کشور به شمار می رود.

دکتر دلیگانی افزود: عده ای از مسئولان به دنبال افزایش مشکلات کشور هستند تا تنها راه نجات از مشکلات را در تسلیم شدن کشور معرفی کنند؛ مقام معظم رهبری با هوشمندی مثال زدنی از تعبیر بوسه بر پنجه گرگ برای این افراد استفاده کرده اند و یک نفر از این افراد برای انحراف یک وزارتخانه کافی است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در عصر جدید، مسئله نفوذ متفاوت از گذشته پیگیری می شود، اظهار داشت: در بسیاری از موارد مشاوره های اشتباه به مسئولان کشور، مشکلات فراوانی را ایجاد می کند.

وی به برخی از مصادیق بی تدبیری دولت در عرصه های اقتصادی اشاره نمود و ابراز داشت: به طور مثال در قضیه گندم، با اعلام قیمت پائین حدودا 1800 تومان برای پیش خرید گندم توسط دولت، عده از دلال های اقتصادی، با ورود به این قضیه، گندم کشاورزان را با مبلغی حدودا 2500 تومان پیش خرید می کنند که در آینده باعث ایجاد مشکلاتی جدید خواهد شد.

سخنران این نشست با تأکید بر این که بعضی از مسئولان با تمسک به ربا، جنگ با خدا را آغاز نموده اند و نقدینگی کشور نسبت به سال 1392 تقریبا چهار برابر شده است، اظهار داشت: روزی هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزوده می شود که 97 درصد آن صرفاً خلق پول و بازی با سودهای بانکی است.

وی به دو برابر شدن نقدینگی کشور در هر سه سال اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی کشور هر چهل سال دو برابر می گردد؛  3 درصد نقدینگی اسکناس و 97 درصد آن در بانک هاست که 86 درصد این نقدیندگی به صورت سپرده در بانک ها در حال چرخش است.

دکتر دلیگانی افزود: بانک ها در این پنج سال در عین پرداخت 260 هزار میلیارد تومان به عنوان سود، تنها 60 هزار میلیارد سود از طریق اعطای وام ها دریافت نمودند، که ما به التفاوت آن را با خلق پول و ایجاد نقدینگی جبران می کنند و سود را بر روی سود می غلطانند.

وی با تأکید بر این که 70 درصد نقدینگی کشور در اختیار یک درصد سپرده گذاران بانک هاست، خاطرنشان کرد: حدود 200 هزار نفر در کشور بالغ بر 70 درصد نقدینگی کشور را در اختیار دارند؛ اگر دولت و بانک ها تنها نیم درصد از سود بانکی را کم کند، این افراد با خارج کردن سرمایه خود، این نقدینگی را به عرصه ها دیگری چون، مسکن، طلا و ... منتقل نموده، کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصویب قانون بانکداری بدون ربا و عدم همراهی بانک ها با این قانون و استمرار این روند را از ریشه های اقتصادی معضلات کنونی کشور دانست و ابراز داشت: همه مردم فکر می کنند اقتصاد کشور بر اساس مبانی اسلامی اداره می شود؛ در حالی که مسئولین کشور معتقد به اقتصاد لیبرالی بوده، اقتصاد مقاومتی هیچ اهمیتی برای آنان ندارد؛ متاسفانه کشور بر اساس پارامتر های اقتصاد لیبرال اداره می شود.

دکتر دلیگانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که ایران اسلامی از لحاظ مواد اولیه و یا استعدادهای بومی کاملا مستعد و غنی است، اظهار داشت: فرهنگ کار و تلاش از لوازم ضروری کشور برای مقابله با مشکلات و معضلات اخیر اقتصادی به شمار می رود.

 

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ طلاب و روحانیون با حضور این نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

همچنین در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام سلطانی با بیان این که امروز در خدمت یکی از نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، اظهار داشت: در روزهای اخیر دو مقوله نرم افزاری و سخت افزاری ارزشمند رنگ و بوی کشور را تغییر داده است؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان موضوع نرم افزاری و تجلی وحدت ملی در یاری رساندن به سیل زدگان به عنوان مقوله ای سخت افزاری از مهمترین رویدادهای اخیر کشور ایران به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه از همان نخستین روزهای ابلاغ گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب، با لبیک به منویات معظم له، توجه به تاکیدات ایشان را در دستور کار خود قرار داد و با ورودی موثر، ضمن محور بندی این موضوع، کارگروه های متعددی را راه اندازی نمود.

حجت الاسلام سلطانی با بیان این که سیل اخیر کشور ذهن مسئولین را معطوف به خدمت رسانی نمود، اظهار داشت: هنوز برخی از کارها بر زمین مانده است؛ متاسفانه برخی از عناصر با چراغ سبز به دشمن دنبال تحمیل دو لایحه استعماری fatf  و پالرمو هستند.

نماینده طلاب و فضلای اصفهان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: امیدواریم مسئولین به همان شکلی که در اقدامی نمادین لباس سبز  پاسداری انقلاب را بر تن کردند، در میدان عمل نیز بدین صورت عمل کرده، مشتی دیگر بر یاوه گویی های استکبار جهانی به سرگردگی امریکا بزنند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از تعداد طلاب اصفهانی مقیم حوزه علیه قم، با بیان این که بالغ بر 6 هزار نفر از استان اصفهان در حوزه علمیه قم مشغول فراگیری علوم دینی هستند، ابراز داشت: جلسه حاضر با حضور طلاب شهرستان های اصفهان و شهرهای همجوار چون؛ میمه و شاهین شهر و... برگزار شده است.

حجت الاسلام سلطانی به محورهای ارائه شده توسط سخنران این جلسه اشاره نمود و ابراز داشت: گزارش های ارائه شده توسط نماینده محترم، در راستای به روز رسانی اطلاعات میدانی وقایع و رویدادهای سیاسی و فرهنگی کشور و نیز ارائه آن به طلاب و مبلغین حوزه علمیه صورت خواهد گرفت تا طلابی که عازم تبلیغ هستند، اطلاعات دقیق و به روزی نسبت به اوضاع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha