جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری نشست «شناخت مهدویت و انتظار» در اوگاندا

حوزه/ نشست «شناخت مهدویت و انتظار» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا برگزار و ابعاد و زوایای مهدویت تشریح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، نشست دینی «شناخت مهدویت و انتظار» با حضور علما، فرهیختگان، اساتید و اعضای انجمن‌های اسلامی کامپالا پایتخت اوگاندا در محل سازمان اسلامی قرآن و عترت اوگاندا برگزار شد.

بررسی اهمیت انتظار در اسلام و نقش آن در بصيرت و بيداری، شناخت فلسفه و ابعاد سازنده انتظار، معرفی حضرت مهدی(عج) در اديان الهی و جايگاه اعتقاد به منجی موعود از مطالبی بود که آدم سبیالا، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر اسلامی بدان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رضوی، روحانی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست به بیان جایگاه اهل بیت(ع)، فلسفه غیبت امام عصر(عج)، اهداف و وظایف مسلمانان در زمان غیبت پرداخت.

در ادامه، شیخ مولومبا، رئیس سازمان قرآن و عترت با اشاره به غیبت صغری و کبرای حضرت مهدی موعود (عج) گفت: انبیای الهی در طول تاریخ از ظهور مجدد حضرت مهدی(عج) خبر داده‌اند که حکومتی مبتنی بر عدل در جهان استقرار خواهد کرد.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا هم در سخنانی، به جایگاه فرهیختگان و امام‌های جمعه و جماعات و نقش آن‌ها در آماده‌سازی و تنویر مسلمانان نسبت به انجام وظایف خود در زمان غیبت منجی عالم بشریت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت از ضروریات دین مبین اسلام است، گفت: با ظهور مهدی موعود(عج) ظلم و ستم، بی عدالتی، زیاده خواهی و هرگونه تبعیض از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha