سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 490168
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
اخبار فرهنگی

حوزه/ ثبت اولین وقف مهدوی در بوشهر، پیام تبریک نماینده ولی فقیه در استان در پی صعود تیم شاهین به لیگ برتر و دیدار مدیر کل اوقاف استان با مدیر کل صدا وسیمای مرکز بوشهر و از جمله خبرهای کوتاه فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با صدور پیامی صعود تیم شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر فوتبال کشور را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: بدینوسیله صعود مجدد تیم ریشه دار و اخلاق مدار شاهین شهرداری به لیگ برتر فوتبال ایران را به مردم عزیز استان بوشهر، پیشکسوتان، کادر فنی و مدیریتی، بازیکنان عزیز، طرفداران، شورا و شهرداری محترم شهر بوشهر و هیأت پر تلاش فوتبال استان تبریک عرض می کنم.

امیدوارم این تیم و تیم پارس جنوبی نمایندگان شایسته ای برای استان گرانقدر بوشهر باشند و در تمامی میدان های قهرمانی بدرخشند و از تمامی مسؤولان و مراکر مهم صنعتی استان و حامیان گرانقدر تقاضا دارم از این دو تیم برتر و دیگر تیم های ورزشی سراسر استان مانند تیم ارزشمند ایرانجوان که به جهت عدم حمایت مناسب دچار چالش شده اند در تمامی رشته های ورزشی حمایت لازم مبذول دارند.

مجدداً این افتخار آفرینی را تبریک عرض می کنم و مسؤولانِ این تیم را به برنامه ریزی دقیق و علمی و مدیریتی کار آمد سفارش کرده و به آسیب شناسی از دوره قبل توصیه می نمایم.

اولین وقف مهدوی در استان بوشهر به ثبت رسید

احمد کشاورزی رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان دیر از وقف یک قطعه زمین خبر داد و گفت: بهرام رییسی واقف خیر اندیش، یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰مترمربع واقع در شهر بردخون وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دیر ارزش ریالی این ملک را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام و گفت: این موقوفه به نیت انجام همه فعالیت های مربوط به زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) وقف شده است.

گفتنی است، بردخون از توابع بخش مرکزی شهرستان دیر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

 

دیدار مدیر کل اوقاف استان با مدیر کل صدا وسیمای مرکز بوشهر 

مدیر کل اوقاف استان و مدیر کل صدا وسیمای مرکز بوشهر با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار مدیرکل صدا و سیما ، اوقاف و امور خیریه را از دستگاه‌های فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: برای توسعه فرهنگ دینی ، باید دستگاه‌های فرهنگی در راستای هم افزایی گام بردارند.

سید حسین ناظر بر اهمیت بصیرت در بحث‌های فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: بصیرت باید سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: همه اداراتی که زیرنظر مقام معظم رهبری فعالیت دارند، اقدامات مطلوبی ارائه کرده اند.
در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تشکر از تعامل و همکاری صدا و سیما، خواستار توجه ویژه به انعکاس برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان شد.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اهمیت جایگاه وقف در اسلام و جایگاه امام زادگان در فرهنگ عمومی جامعه گفت: ازتولید برنامه های ثابت و مشارکتی در صدا و سیما با موضوع توسعه فرهنگ وقف و معرفی امامزادگان استقبال می کنیم.

دیدار مدیر کل اوقاف با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان دیدار ودر خصوص املاک و اراضی وقفی بحث و تبادل نظر کردند.
در این نشست مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به تعداد آمار قابل توجه نسبت به صدور اسناد اوقافی تاکید کرد: تمامی زمینها و مکانهای وقفی در استان باید سند دار شوند تا هرگونه تعارض و مشکلات در این زمینه رفع شود.

در ادامه این دیدار، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: از نظر شرعی و دینی بر خود وظیفه می دانیم که از موقوفات حفظ و حراست کنیم و راستای صدور اسناد مالکیت آنها گام های مثبتی برداریم.

در این دیدار مدیرکل اوقاف استان با اشاره به همکاری خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک طی سالهای گذشته، تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است و اخذ سند اسناد مالکیت موقوفات باقیمانده نیازمند همکاری وتعامل دو اداره کل است.

در پایان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان حجت الاسلام اسماعیل پورضمن تایید کارنامه درخشان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در رابطه با همکاری با این اداره با اهدای لوحی از مدیر کل ثبت استان و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha