پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردهمایی بزرگ مبلغان پاکستان در اسلام آباد

حوزه/ گردهمائی مبلّغین پاکستان در تاریخ ۳۱ فروردین گذشته در تالار اجتماعات جامعةالکوثر اسلام آباد توسط امور تبلیغ، اداره اتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعة المصطفی در پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گردهمائی مبلّغین پاکستان در تاریخ ۳۱ فروردین گذشته در تالار اجتماعات جامعةالکوثر اسلام آباد توسط امور تبلیغ، اداره اتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعة المصطفی در پاکستان برگزار شد.

در این گردهمائی برادران و خواهران دو مدرسه المصطفی اسلام آباد و پنج مدرسه پیوسته راولپندی اسلام آباد شرکت کردند و همچنین تعدادی از طلاب جامعة الکوثر و مدرسین مدارس اسلام آباد شرکت کردند.

در آستانه ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستانی به منظور دانش افزائی طلابِ عازم به انجام رسالت تبلیغی، این گردهمائی با محورهای زیر برگزار شد:

بیان تجربیات و نحوه تبلیغِ تبلیغی جماعت

آشنائی با مشکلات و موانع در راه تبلیغ و انحرافات

راه  کارهای جلب قشر جوان و نقش فضای مجازی در هدایت نسل جوان

راه کارهای تبلیغ و عوامل موفقیت مبلّغ

معرفی منابع وتهیه مواد تبلیغی

اخلاص در تبلیغ و اجرو پاداش تبلیغ دین و معارف مکتب مقدس اهل بیت(ع)

نقش آشنائی از روان شناسی مخاطب در تبلیغ

 

این گردهمائی به صورت دو جلسه برگزار شد.

جلسه  اول ازساعت۸:۳۰ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۲:۴۰ ادامه داشت و جلسه دوم از ساعت ۲ الی ساعت۶ عصر برگزار شد. مبلّغین موفق و با تجربه و آگاه از اوضاع عقیدتی و اجتماعی پاکستان در محورهای مختلف و موضوعات از قبل تعیین شده سخنرانی  کردند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در پاکستان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای انیس الحسنین از مهمانان تقدیر و تشکر کرد و اهداف و مقاصد گردهمائی را تبیین نمودند و افزودند: فقط انجام تبلیغ اهمیت ندارد، بلکه کیفیت انجام تبلیغ  نیز از اهمیت بسزائی برخوردار است تا تبلیغ  تأثیر لازم را داشته باشد و نتائج مطلوب به دست آید. ایشان گفتند: یکی از رسالت های المصطفی تربیت مبلّغین متقی ، مخلص ، ماهروآگاه از مقتضیات زمان و مکان است تا بتوانند در امر رشد و هدایت مردم  موفّق باشند و چهره واقعی تشیّع را روشن سازند.

مهمان ویژه جلسة قبل از ظهر شیخ محسن علی نجفی دام ظله بود. وی ایام میلاد مسعود منجی عالم بشریت را تبریک گفت و افزود: بشر همه نظام ها را آزموده و به این نتیجه رسیده است که هیچ نظامی سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین نمی‌کند، لذا منتظر منجی عالم بشریت است تا از رنج ها رهائی یابد و شاهد تحقق وعده الهی و افراشته شدن پرچم عدل و انصاف بر جهان باشد.

وی در توصیه به مبلغان به روش های محبوب شدن و موفقیت یک مبلغ در میان مردم و تاثیرگذاری سخنان او اشاره کرد و افزود: توجه به اوضاع فعلی کشور و آگاهی از توطئه های دشمن بسیار لازم است و بر اتحاد و وحدت بین صفوف علما تأکید کرد.

در قسمت پایانی جلسه قبل از ظهر مراسم عمامه گذاری طلاب جامعة المصطفی العالمیه اسلام آباد ب با حضور شیخ محسن علی نجفی انجام شد و طلاب، ملبّس  به لباس مقدس روحانیت شدند.

حافظ محمد صفوان که سابقه تبلیغ  سی و پنج ساله در بزرگ‌ترین نهاد تبلیغی جهان  "تبلیغی جماعت" دارد و به سه قاره جهان به منظور تبلیغ  دین سفر کرده است، گفت: لازم است که مبلّغ با نگاه مهربانی  به مخاطب نگاه کند و از مخاطب تنفر نداشته  باشد و به   باور های مخاطب حمله نکند و مقدسات مخاطب را مستقیما مورد نقد قرار ندهد.

وی در ادامه مراحل تبلیغ  و روش تبلیغ ، "تبلیغی جماعت" را توضیح داد و گفت:  هر عضو هر ماه حد اقل  سه روز برای تبلیغ  صرف می کند  و آغاز  تبلیغ  اجتماعی "تبلیغی جماعت"  از جاهایی آغاز شد  که مورد اجتماع چند نفربوده است مثل  درخت های  سایه دار که افراد زیرآن جمع می شدند و مساجد که محل اجتماع مردم بوده است و همچنین ایستگاه  های قطار و ترمینال ها و اماکن عمومی و غیره.

در بخش بعدی برنامه به مبلّغین برتر لوح تقدیر اهداء شد و همچنین  طلاب ممتاز جامعةالمصطفی  العالمیه واحد برادران اسلام آباد جوائزی دریافت کردند.

دربخش پایانی مدیر ارتباطات وامور بین الملل نمایندگی المصطفی درپاکستان حجةالاسلام والمسلمین انیس الحسنین از مهمانان گرامی و طلاب  و اساتید مجدداً تشکر و قدردانی کردند و کمبودهای موجود در بخش تبلیغ  و نیاز مندیها  را بیان کردند و به جمع  بندی  پرداختند و برنامه  با دعای  ظهور  امام زمان(ع) پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha