جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتشارات حوزه و دانشگاه

حوزه/ انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که مرجع کتب درسی حوزویان و دانشجویان است، با چاپ مجدد ۷۰ عنوان کتاب، چاپ دو کتاب جدید در سال ۹۸ و در مجموع با ارائه ۴۰۰ عنوان کتاب، در نمایشگاه حضور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که مرجع کتب درسی حوزویان و دانشجویان است، با چاپ مجدد 70 عنوان کتاب، چاپ دو کتاب جدید در سال ۹۸ و در مجموع با ارائه ۴۰۰ عنوان کتاب، در نمایشگاه حضور دارد.

جواد گائینی مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، افزود: کتاب های پرفروش ما معمولا از کتبی است که با سازمان سمت به صورت مشترک چاپ می شود که از جمله آن ها می‌توان به کتاب اصول فقه کاربردی سه جلدی را نام برد. هم‌چنین کتاب های روانشناسی در نهج البلاغه و قرآن، نظام اداری درس سیره و سنت نبوی که از سرفصل های دانشگاه پیام نور است.

وی در ادامه افزود: ۳۰ درصد کتاب‌های ما درسی است و ۲۵ درصد آن جز منابع کتابخانه‌ای به حساب می‌آیند.

مدیر انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان داشت: پژوهشگاه به عنوان عضو شورای تحول و اشتغال علوم انسانی در دانشگاه، توانسته کتبی در رشته‌های روانشناسی، حقوق، مدیریت، علوم تربیتی و علوم اجتماعی چاپ کند.

وی گفت: هم‌چنین به علت وابسته بودن این انتشارات به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با دو غرفه در نمایشگاه فعالیت داریم، یکی در بخش ناشران عمومی و دیگری در بخش ناشران دانشگاهی است.

گائینی با انتقاد از زیرساخت‌های ضعیف نمایشگاه و آماده نبودن فضای مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: زیرساخت نمایشگاه ضعیف و نور محیط کم است و به علت سطح شیب دار امکان غرفه آرایی سخت شده است. همچنین حمایت هایی که در سال‌های قبل از مراکز برای خرید غرفه‌ها می‌کردند، امسال نبود.

گفتنی است؛ غرفه انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب در شبستان اصلی، ناشران عمومی، راهرو ۲۵ واقع شده است.

 

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha