پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان هستینگز در نیوزیلند، درهای مسجدشان را به روی غیرمسلمانان گشودند

حوزه/ درحالی که زمان زیادی از حملات تروریستی علیه مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند نمی گذرد، در ایام رمضان مسلمانان شهر هستینگز در این کشور، افطاری میان ادیانی برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، جامعه اسلامی شهر هستینگز در نیوزیلند روز یکشنبه درهای مساجد و مراکز اسلامی خود را به روی همسایگان و غیرمسلمانان گشوده و افطاری را با آن ها شریک شدند.

در میانه ماه مبارک رمضان مردم  از مذاهب و فرهنگ ها و ملیت های مختلف به شرکت در مراسم افطاری در مسجد «بیت المکرم» و بنیاد مرکز اسلامی در این شهر دعوت شدند.

رضوانه لطیف رئیس انجمن چندفرهنگی هاوک بی و مسلمانان در این باره به خبرنگاران گفت: مهم است که فرهنگ مان را با دیگران به اشتراک بگذاریم تا تحمل و مدارای مذهبی افزایش یابد و مردم همدیگر را بهتر درک کنند.

آلیا خاتون 20 ساله که مسلمان شده می گوید از اینکه توانسته برای نخستین بار روزه بگیرد بسیار خرسند است.

وی گفت: ما از دل و جان روزه می گیریم و در این زمان ذهن مان روشن باقی می ماند.

 

گفتنی است هم اکنون نزدیک به 50 هزار مسلمان در نیوزیلند سکونت دارند و 60 مسجد و مرکز اسلامی در آنجا بنا شده است.

ماه مبارک رمضان تنها چند هفته پس از حملات تروریستی هولناک به مساجد کرایست چرچ آغاز شد. در این حملات به مساجد النور و لینوود در این شهر نیوزیلند، 51 نمازگزار در اثر شلیک گلوله مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید جان خود را از دست داده و ده ها تن  دیگر مجروح شدند.

به دلیل نگرانی از مسائل امنیتی، بزرگان جامعه اسلامی تصمیم داشتند که چهار مراسم بزرگ افطاری ماه مبارک رمضان را لغو کنند. پس از کشتار مسلمانان، ارعاب زیادی در جامعه اسلامی نیوزیلند به وجود آمد و بسیاری از مسلمانان نگران شرکت در اجتماعات مذهبی بزرگ بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha