چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسلمانان نیوزیلند برای نخستین بار به جشن روز ملی دعوت شدند

حوزه/ هیاتی از مسلمانان از فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند برای نخستین بار به طور رسمی دعوت نامه ای برای شرکت در «جشن روز ملی» دریافت کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، مسلمانان ساکن شمال غربی نیوزیلند، به شهروندان ساکن این منطقه برای شرکت در «جشن روز ملی» پیوستند.

یک هیات مسلمان از فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند برای نخستین بار در روز دوشنبه برای شرکت در این جشن که به «پیمان ویتانگی» نیز گفته می شود، دعوت شدند.

مصطفی فاروق رئیس این فدراسیون گفت: این یک مناسبت تاریخی برای جامعه مسلمانان در نیوزیلند بوده و دعوت رسمی نشانه ای از احترام همشهریان غیرمسلمان برای ما بوده است.

وی همزمان با نمایندگان ارتش و معاون کمیسر پلیس سخنرانی کرد. دیگر اعضای سازمان های اسلامی نیوزیلند از جمله شمیر ستار، موسسه خیریه انجمن مسلمانان نورث لند، و نمایندگانی از انجمن مسلمانان اوکلند جنوبی و فدراسیون از او حمایت کردند.

فاروق همچنین در سخنانش از پشتیبانی و همدلی همشهریان نیوزیلندی پس از حمله تروریستی به مسجد کرایست چرچ و لزوم پاسخ گویی در این رابطه صحبت کرد.

 وی گفت: این یک افتخار برای ماست که به عنوان یک اجتماع به این نتیجه مشترک برسیم. مردم محلی همیشه با ما بودند اما این نخستین باری است که به صورت رسمی از ما دعوت کرده اند که این نشان می دهد احساس مشترکی با ما داشته اند، خصوصا پس از اتفاقی که در کرایست چرچ به وقوع پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha