جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز قدس

حوزه/ شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در بیانیه ای ضمن دعوت اقشار مردم و حوزویان برای حضور در راهپیمائی روز قدس، تصریح کردند: قدس، محور وحدت مسلمانان و قبله نخستین آنان و بی‌شک نماد امروز مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان در بیانیه ای ضمن دعوت اقشار مردم و حوزویان برای حضور در راهپیمائی روز قدس، تصریح کردند: قدس، محور وحدت مسلمانان و قبله نخستین آنان و بی‌شک نماد امروز مقاومت و ایستادگی است.

در این بیانیه آمده است: اندیشه والای حضرت امام راحل در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌روز قدس، سبب تابیدن نور امید به دل همه‌ی مظلومان جهان شد و میلیون‌ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهان خوار مصمم‌تر و استوارتر کرد . قدس، محور وحدت مسلمانان و قبله نخستین آنان است و بی‌شک نماد امروز مقاومت و ایستادگی است.

بی‌تردید، دم مسیحایی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران قدس سره، و ندای مقام معظم رهبری در اهمیت روز جهانی قدس به نمادی از وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان جهان تبدیل‌شده است تا با اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و در برابر افراطی‌گری و زورگویی‌های استکبار و ایادی آن صدای مظلومیت نوع بشر و همه ستمدیدگان و مشتاقان آزادی و برابری انسان از قیدوبند ستم و استبداد و بهره‌کشی را به گوش جهانیان رسانده و پژواک صدای بی‌صدایان باشد.

در شرایطی که دولت منحوس آمریکا و اذناب منطقه به دنبال طرح موسوم به معامله قرن بوده و تلاش دارند تا با ادعای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها به هدف شوم خود یعنی حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود برسند اعلام می‌داریم حوزه‌های علمیه در پاسخ به ندای مظلومین و آوارگان فلسطینی و با حمایت قاطع از تمامی آزادی خواهان جهان، اهداف شوم استکبار جهانی را محکوم کرده و با پاسخ به ندای ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، مسیر اعتلای اسلام و آزادی قدس شریف را از چنگال صهیونیزم جهانی خواستار و با افراطی‌گری و تروریسم دولتی «اسرائیل» به مقابله برمی‌خیزد.

حوزه علمیه خراسان، ضمن دعوت از عموم مردم شهیدپرور، مؤمن و انقلابی ایران اسلامی از علمای اعلام، اساتید معزز، روحانیون محترم مشهد مقدس دعوت می‌نماید تا با حضور مؤمنانه و هوشمندانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) و لبيك به دعوت مقام معظم رهبري، بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام نمایند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha