جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در بوسنی مورد حمله خرابکارانه صرب های افراطی قرار گرفت

حوزه/ مسجد مسلمانان در شهر توزلا در شمال شرقی بوسنی و هرزگوین مورد حمله اوباش صرب قرار گرفت و برچسب های تهدید آمیز قتل عام مسلمانان «سربرنیکا» بر ساختمان این مسجد زده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از balkaninsight، مسجد مسلمانان در بوسنی و هرزگوین مورد حمله اوباش ملی گرای صرب قرار گرفته و مهاجمین برچسب های قتل عام مسلمانان «سربرنیکا» را بر ساختمان این مسجد چسباندند.  

مفتی شهر توزلا در شمال شرقی بوسنی  روز جمعه سلسله حملات به مراکز اسلامی و مساجد در شهرهای این کشور را در هفته های اخیر محکوم کرد. گفته می شود افراد ناشناس همچنین 4 سنگ قبر مسلمانان را تخریب کرده و خسارات قابل توجهی به مسجد مسلمانان نیز در  زوورنیک وارد کرده اند. پنج روز پس از این واقعه نیز مهاجمین روی یک تابلوی اعلانات در ورودی مسجد آتیک در شهر بیه لینا در ورودی مسجد، برچسب های تهدیدکننده زدند.

«یک چاقو و سیم خاردار» همراه با کلمه سربرنیکا بر روی برچسب ها نقش بسته بودند. این برچسب ها نقشه ای از کوزوو را نشان داده و شعار «اینجا سرزمین صرب ها است» بر روی آن دیده می شد.

مفتی مسجد اعلام کرد که پلیس در رابطه با این حملات در هر دو شهر بوسنی مطلع شده است. دفتر مفتی از مقامات هستند علیه رفتارهای تهدیدآمیز و سخنرانی های نفرت محور صرب ها در این کشور دست به اقدامات جدی بزنند.

 

گفتنی است یک سازمان حقوق مدنی در بوسنی و هرزگوین که داده هایی در رابطه با جرایم نفرت محور جمع آوری می کند و «مانیتور نفرت» ماهانه می باشد، نموداری در مورد حوادث ناشی از تعصب، در می ماه  2019 تهیه کرده که نشان می دهد 10 مورد حمله در عرض فقط یک ماه رخ داده است. به گفته این سازمان مدنی این حملات شامل خشونت های فیزیکی و سه مورد تخریب و تهاجم به مراکز دینی و شعارنویسی های هتک حرمت و چهار حمله کلامی می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha