سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 مسجدی در بوسنی و هرزگوین هدف حمله خرابکارانه قرار گرفت

حوزه/ یک مسجد در منطقه مسکونی دوبیتسا در بوسنی و هرزگوین که در زمان جنگ بوسنی توسط صرب ها تخریب و سپس بازسازی شده بود، بار دیگر هدف حمله خرابکاران قرار گرفت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از سارایوو تایمز، مسجدی در شهر دوبیتسا در بوسنی و هرزگوین مورد حمله خرابکارانه قرار گرفت. به گفته بانیان مسجد کارسیسکا، این مسجد بار دیگر هدف قرار گرفته است.

صفات بگانوویک امام جماعت مسجد گفت: در طول روز فهمیدیم که پنجره مسجد شکسته است و نمای بیرونی چند بخش مسجد کارسیسکا که قرار است در تابستان افتتاح شود خسارت دیده است. ما پرونده را به مقامات ذی‌صلاح گزارش دادیم ، که تحقیقات را انجام دادند و همانطور که از آنها مطلع شدیم نیمکت های خیابان اصلی نیز شبانه آسیب دیده اند.

به گفته وی این اولین حمله به مسجد کارسیسکا در این شهر نیست. حملات و بدرفتاری کلامی در منطقه اطراف این مسجد رایج است. آخرین حمله در اکتبر سال گذشته رخ داده است.

شهردار شهر این حمله را محکوم کرده و پیشنهاد داد تا خسارات وارده برطرف شود.

گفتنی است این مسجد در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده است. حیاط مسجد به عنوان یک بنای تاریخی ملی بوسنی و هرزگوین اعلام شده است . به گزارش پرتال خبری رادیو سارایوو ، این مسجد در جنگ بوسنی توسط صرب ها در سال ۱۹۹۲ تخریب شد و در ۱۰ اوت ۲۰۰۳ بازسازی و و دوباره  افتتاح شد.

گفتنی است دوبیتسا  یک منطقه مسکونی در بوسنی و هرزگوین است که در جمهوری صرب بوسنی واقع شده‌است. دوبیتسا ۴۹۹٬۰۱ کیلومتر مربع مساحت و ۲۳٬۰۷۴ نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha