پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیک ها مانع از تخریب مسجد ۱۰۰ ساله در پنجاب شده اند

حوزه/ یک مسجد ۱۰۰ ساله در روستایی در پنجاب هندوستان، با حمایت بزرگان و ساکنین سیک، همچنان پابرجاست و مردم اعلام کرده اند که مانع از تخریب این مسجد باستانی می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، یک مسجد 100 ساله در روستای هدون بت در بخش لدهیانه در پنجاب هندوستان، با وجود نبود هیچ نمازگزاری، همچنان پابرجاست و ساکنان این روستا که اکثریت آن ها سیک می باشد، مانع از تخریب مسجد باستانی شده اند.

این مسجد در سال 1920 ساخته شده و در سال های اخیر به دلیل عدم وجود ساکنان مسلمان در منطقه، بلااستفاده باقی مانده است. با این حال بزرگان روستا اجازه تخریب مسجد را نداده و بر این باور هستند که این مسجد «خانه خداست» و نباید تخریب شود. بزرگان این روستا اعلام کرده اند تا زمانی که زنده هستند اجازه تخریب یا دست درازی به این مسجد را نمی دهند.

سارپانچ گورپال سینگ یکی از بزرگان سیک گفت: ما به هیچ کس اجازه نمی دهیم این مسجد را تخریب کند، اینجا خانه خداست.

ساکنان روستا نیز همگی از دیدگاه بزرگان شان حمایت کرده و با هرگونه تلاشی برای از بین بردن مسجد مخالفت شدید می کنند. گفتنی است سیک ها در طول تاریخ سابقه طولانی در حمایت از مساجد و اماکن مذهبی دیگر ادیان دارند. اماکن دینی متعدد مسلمانان در پنجاب از جمله مساجد، قبرستان ها، مرقد و مزار بزرگان، مدارس و حسینه ها وجود دارند که دولت به بهانه های مختلف آن ها را در لیست تخریب قرار داده است. به علاوه بسیاری از زمین خواران به بهانه های مختلف این مراکز مسلمانان را اشغال و تخریب می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha