جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کشاورز سیک زمین برای ساخت مسجد به مسلمانان هند اهداء کرد

حوزه/ درحالی که 15 خانواده مسلمان فقیر در روستایی در پنجاب نیاز به مسجد دارند، یک کشاورز سیک زمینی را به آنها اهدا کرد تا در آن مسجد و مرکز اجتماعی تاسیس کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tribuneindia، در اقدامی نادر با هدف تقویت همدلی اجتماعی، یک کشاورز سیک از طبقه متوسط در روستای ماشیک در منطقه موگا در پنجاب هندوستان، زمینی را برای ساخت یک مسجد و مرکز اجتمای برای خانواده های مسلمانی که در این روستا سکونت دارند، اهدا کرد.

 به گفته منابع، 15 خانواده مسلمان فقیر ، ده ها سال در این روستا زندگی می کردند. اگرچه در بزرگراه ملی موگا-برنالا مسجدی وجود دارد ، اما این مسجد که بسیار فرسوده شده و یکی از دیوارهای آن نیز ریخته است، به احتمال زیاد توسط پروژه گسترده توسط اداره بزرگراه های هندوستان تخریب خواهد شد.

روپ محمدو سردار علی دو تن از ساکنان مسلمان این روستا می گویند: خانواده های مسلمان سعی داشتند یک قطعه زمین از پنجاب برای ساخت مسجد بگیرند اما ناکام بودند. خانواده های مسلمان این روسا همگی فقیر هستند و توانایی خرید زمین را ندارند.

  از آنجا که همه خانواده های مسلمان فقیرند و قادر به خرید زمین نیستند، چند هفته پیش درشان سینگ یک کشاورز تصمیم گرفتم بخشی از زمین متعلق به خودش را برای ساخت مسجد به مسلمانان اهدا کند.

 سردار علی گفت: مسجدی که تحت  پروژه توسعه جاده قرار گرفته بود حدود چهار دهه پیش توسط اعضای جامعه مسلمانان در منطقه ساخته شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha