جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدارس و مهدکودک های ژاپن غذای حلال به دانش آموزان مسلمان خواهند داد

حوزه/ به گفته یک مقام رسمی در شهر یوکایچی در استان میه در ژاپن، در حالی که شمار دانش آموزان مسلمان در مدارس و مهدکودک ها رو به افزایش است، اقدامات لازم برای تهیه غذای حلال برای آنان در پیش گرفته می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ژاپن تایمز، مدارس و موسسات آموزشی و نگهداری از کودکان در ژاپن که به دانش آموزان با پیشینه های مذهبی- فرهنگی متفاوت تسهیلات ارائه می دهند به تهیه رژیم های غذایی متنوع از جمله غذای حلال برای کودکان مسلمان تشویق شدند.

یک مقام رسمی از شهرداری یوکّایچی در استان میه در کشور ژاپن گفت: از آنجایی که در آینده احتمالا شمار دانش آموزان مسلمان در مدارس رو به افزایش بگذارد باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

بحث ها بر سر گزینه های غذایی در مدارس ژاپن زمانی آغاز شد که یک زوج بنگلادشی در یوکایچی، کودک دختر 5 ساله شان را از یک مهدکودک بیرون آوردند زیرا والدین وی متوجه شدند که مسئولین موسسه به فرزندشان نودل سرخ شده همراه با گوشت خوک خورانده اند.

پدر کودک گفت: ما همیشه از آن ها می خواستیم که گوشت خوک را حذف کنند و امکان نداشت که اجازه چنین کاری را داده باشیم.

پس از شکایت والدین، مدرسه به جای غذای نهار به کودک سوپ و نصف موز می داد که به گفته پدر، غذای کافی برای فرزندشان در آن سن و سال نبود.

یک بام و دو هوا برای مسلمانان و کسانی که به خوک آلرژی دارند!!

وی در این باره گفت: کودکانی که به گوشت خوک آلرژی دارند غذای خوبی بهشان داده می شود آن وقت این تبعیض آمیز است که فرزند ما به خاطر پیشینه دینی نمی تواند یک زندگی عادی اینجا داشته باشد.

به گفته مقامات شهری مشکل در پی درک پایین مسئولین موسسه از رسوم مذهبی مسلمانان و روابط عمومی ضعیف آنان با والدین به وجود آمده ست. براساس یک ارزیابی صورت گرفته در سال 2017 توسط دفتر ارزیابی اداری وزارت امور داخلی و ارتباطات در ژاپن، از 20 شهر در منطقه چوبو در ژاپن با جمعیت های زیادی پاکستانی و اندونزیایی تبار، در 14 شهر، کودکان به دلایل مذهبی در مدارس ابتدایی و دبیرستان ها باید غذای خودشان را بیاورند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha