جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جریمه و هزینه ناچیز برای متهم آزار و اذیت راننده تاکسی مسلمان در روچدیل

حوزه/ یک مرد انگلیسی در شهر روچیدل در منچستر که درست دو روز پس از حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ، راننده تاکسی مسلمانی را تهدید کرده بود، تنها به پرداخت جریمه و ۶ هفته کار اجباری محکوم شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک مرد انگلیسی در روچدیل، از شهرهای منچستر، متهم به آزار و اذیت و برخورد نژادپرستانه علیه یک راننده تاکسی مسلمان  پس از تیراندازی در مسجد نیوزیلند شد و باید جریمه بپردازد.

دادگاه انگلستان حکم سنگینی برای شان آلن 33 ساله که راننده تاکسی مسلمان را تهدید کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده صادر نکرد. وی متهم شد که 100 یورو به راننده جریمه داده و 320 یورو هزینه های دادگاه را بپردازد و 6 هفته نیز در کار اجباری شرکت کند.

به گفته پلیس دو نفر در کوئینزوی در 17 مارس،  درست دو روز پس از حمله نیوزیلند زمانی که سوار تاکسی بوده اند، با اشاره به حملات کرایست چرچ، راننده تاکسی را تهدید کرده و وی را مورد حمله کلامی اسلام هراسی قرار داده اند.

اتهام این دو فرد آزار و اذیت خشونت آمیز مذهبی تعمدی و ایجاد ناراحتی برای یک مسلمان بود. پرونده مربوط به ناتالی رودمن یکی از متهمان توسط دادگاه منچستر مورد رسیدگی قرار نگرفت.

لازم به ذکر است درحمله خونین به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، 51 نمازگزار جان خود را از دست داده و 49 تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند. مهاجم حملات تروریستی کرایست چرچ از حامیان برتری نژادسفید و استرالیایی تبار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha