پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حکم زندان برای یکی از متهمان انتشار تصاویر حمله تروریستی ۱۵ مارس

حوزه/ منتشر کننده تصاویر حمله تروریستی ۱۵ مارس به مساجد کرایست چرچ که منتشر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار مسلمان شد، به ۲۳ ماه زندان محکوم شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، یک متهم به اشتراک گذاشتن تصاویر حمله تروریستی ۱۵ مارس به مساجد کرایست چرچ به هدف تبلیغ کشتار مسلمانان، راهی زندان خواهد شد.

جلسه دادرسی روز چهارشنبه در دادگاه منطقه ای کرایست چرچ تشکیل شد. این فرد تصویری از فیلم ضبط شده توسط مهاجم حمله به مساجد را منتشر کرده بود. در این تصویر فرد تیرانداز در حالی که با اسلحه به داخل مسجد النور وارد می شود و در ورودی پیکر یکی از کشته شدگان افتاده شده، دیده می شود. 

در این حمله مرگبار ۵۱ نمازگزار مسلمان جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

 تلفن همراه این مرد ۴۲ ساله نیوزیلندی توسط واحد دیجیتال پزشکی قانونی پلیس بررسی شد و تصاویر و فیلم های بیشماری از حمله تروریستی در تلفن همراه او ثبت شده بود.

 این مرد از یک نرم افزار برای ویرایش ویدیوی اصلی در فایل های کوچکتر استفاده کرده  و هشت ایمیل را که حاوی فایل های مذکور بودند در ۱۷ مارس ارسال کرده است. چهار نسخه از مانیفست نژادپرست مهاجم نیز در گوشی وی یافت شد.

گفتنی است در اختیار داشتن مواد مخدر حشیش و شیشه و همچنین یک اسلحه غیرقانونی از دیگر جرایم این فرد بوده اند.

وی اتهامات را نپذیرفته و گفته که از حامیان برتری نژاد سفید نبوده  و تنها فیلم را برای بقیه می فرستاده تا نظر آن ها را بداند!

استفن اودریسکول قاضی پرونده حکم بازداشت خانگی را برای وی کافی ندانست و وی را به ۲۳ ماه زندان محکوم کرد. با این حال موکل وی به حکم اعتراض کرده، به این معنا که این حکم تا زمان رسیدگی به درخواست تجدیدنظر قابل اجرا نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha