جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بودجه

حوزه/ امام جمعه ابهر در جلسه شورای حوزه عمیه زنجان که با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به وضعیت بودجه ای حوزه های علمیه، گفت: وضعیت بودجه حوزه های علمیه بسیار وخیم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام علیرضا رحیمی، امام جمعه شهرستان ابهر، در جلسه شورای حوزه علمیه زنجان، که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به وضعیت بودجه ای حوزه های علمیه، گفت: وضعیت بودجه حوزه های علمیه بسیار  وخیم است.

وی در ادامه با انتقاد از اتکای حوزه های علمیه به ائمه جمعه شهرهای خود، افزود: متاسفانه حوزه های علمیه متکی به امام جمعه شهرهای خود شده و بارها پیش آمده که امام جمعه ای حوزه ای را افتتاح کرده و امام جمعه بعدی آن را رها نموده است.

امام جمعه ابهر در ادامه تاکید کرد: مستقل بودن برخی از معاونت ها در مدارس اتلاف انرژی است و با توجه به وضعیت مالی حوزه های علمیه، می توان برخی معاونت ها را ادغام نمود.

وی در پایان با اشاره به لزوم رتبه بندی و تخصصی سازی مدارس علمیه گفت: در صورت امکان مدارس علمیه رتبه بندی شده و برخی به طلاب پایه یک تا سه و برخی نیز به پایه سه تا شش اختصاص یابد، چرا که در این صورت غربالگری خوبی در حوزه ها صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه، دبیر شورای حوزه علمیه زنجان مصوبات سال های گذشته این جلسات را در ضمن گزارشی خدمت آیت الله اعرافی تقدیم کرد که شروع به ساخت زمین حوزه در عوارضی زنجان، برگزاری درس خارج آیت الله حسینی زنجانی و تاسیس مدرسه سفیران هدایت در شهرستان صایین قلعه زنجان از جمله این مصوبات بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha