پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، از برخی رفتار های عشایر عراق انتقاد کرد و پدیده خودکشی جوانان را کار افراد شکست خورده و ناکام است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، از برخی رفتار های عشایر عراق انتقاد کرد و پدیده خودکشی جوانان را کار افراد شکست خورده و ناکام است.

سید صافی اشاره کرد: عشایر در دفاع از مقدسات، جنگ علیه داعش و پاسخگویی به فتوای جهاد کفایی حضور فعال داشته و از بخشش، کرم، شجاعت و اخلاق والا بهره مند هستند.

وی افزود: برخی عشیره ها حقایق را برای کمک کردن به فرزندشان تغییر می دهند که این خلاف حکمت و عقل است و وضع به گونه ای شده که پلیس نمی تواند راننده متخلف را جریمه کند؛ آن هم به خاطر اینکه فرد از فلان عشیره است، لذا از عشایر می خواهیم به این مسئله توجه کنند.

نماینده آیت الله سیستانی از افزایش خودکشی در عراق انتقاد کرد و گفت: جوانان عراقی گاهی در امور مادی و اجتماعی مثل  ازدواج و غیر آن شکست می خوردند و به خاطر نداشتن تجربه و خانواده خوبی که آنان را راهنمایی کند و به خاطر قرار گرفتن در جمع دوستانی که دارای افکار بد بینانه هستند، به خودکشی روی می آورند.

وی خطاب به جوانان گفت: شما امید آینده هستید و نباید به خاطر یک یا ده شکست به پایان زندگی برسید، بلکه باید آگاهی کسب کنید و از کسانی که شکست خورده اند و کسانی که موفق عمل کرده اند، مشورت بگیرید.

سید صافی تاکید کرد: خودکشی در مقابله با زندگی، کار انسان های شکست خورده، ترسو و بزدل است، لذا جوانان باید به دور از این امور برای ساختن آینده تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha