پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خسارات جدی به مسجد شهر کلن در حمله سه مهاجم اسلام هراس

حوزه/ سه مهاجم ناشناس روز گذشته به مسجد چورویلر متعلق به اتحادیه دیانت حمله کرده و خساراتی جدی به ساختمان این مسجد وارد کرده، صندوق های صدقات مسجد را شکستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی  صباح، حمله ضداسلامی سه فرد ناشناس به مسجد شهر کلن در آلمان در روز گذشته سبب خسارات جدی به ساختمان این مسجد شد.

3 فرد ناشناس وارد مسجد چورویلر وابسته به اتحادیه اسلامی ترک امور دیانت ترکیه (دیبیت) شده و خساراتی جدی وارد کردند.

مهاجمان که در دوربین های مداربسته نیز به چشم می خورند، اتاق مدیریت و ساختمان خدمات را تخریب کرده و صندوق های صدقات این مسجد را نیز شکستند و از محل گریختند.

به گفته پلیس تحقیقات در رابطه با این حادثه ادامه دارد. جامعه مسلمانان – ترک تبار آلمان چهارشنبه گذشته ضمن درخواست از مقامات امنیتی این کشور خواستند نسبت به حملات و تهدیدات اسلام هراسان شاخه راست افراطی در این کشور علیه مساجد و موسسات مذهبی واکنش جدی تری نشان دهند.

کاظم ترکمن مدیر دیبیت تاکید کرد که با وجود افزایش جرایم  ضدمسلمان در سال های اخیر مهاجمین اغلب تنبیه نمی شوند.

سه شنبه گذشته تهدید به بمب گذاری سبب تخلیه بزرگترین مسجد آلمان در شهر کلن شد که توسط این موسسه اداره می شود. پس از تفتیش تمامی مجتمع با بمب های بوکش بمب، پلیس هیچ آثاری از بمب پیدا نکرد.

آلمان در سال های اخیر شاهد افزایش اسلام هراسی بوده است که توسط احزاب راست افراطی در میان مردم ترویج  می شود. بیش از 100 مسجد و نهاد اسلامی در سال 2018 مورد حمله قرار گرفتند. در این میان گروه های سیاسی افراط گرا در اروپا قدرت و نفوذ بیشتری پیدا می کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha