پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بانوان مسلمان در نیوبرنزوی، فروشگاه پوشاک اسلامی افتتاح کردند

حوزه/ دو بانوی مسلمان اخیرا به افتتاح مغازه ای برای فروش پوشاک به سبک اسلامی به زنان محجبه و همچنین ایجاد مکانی برای استراحت و گذران اوقات فراغت آنان اقدام کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک بانوی مسلمان در کمتر از یک سال گذشته به شهر سنت جان در استان نیوبرنزوی، یکی از چهار استان آتلانتیک در ساحل شرق کانادا، سفر کرده و روز گذشته همراه با شریک تجاری خود اقدام به  افتتاح یک مغازه فروش البسه اسلامی کرد.

حبة الله محمد می گوید به عنوان یک زن مسلمان عربی با مشکلات زیادی در جامعه غربی روبرو بوده که بزرگترین آنان سبک زندگی اسلامی است. ما برای پیدا کردن لباس پوشیده در اینجا مشکلات زیادی داریم و به همین سبب نیز تصمیم گرفتیم این مغازه را افتتاح کنیم.

به همین سبب نیز وی تصمیم گرفت برای مقابله با این معضل زنان مسلمان، دست به کار شود. و با همکاری لامیز حجازی، شریک تجاری خود، مغازه «ناحیه زنان» را دیروز 16 جولای افتتاح کرد. حجازی با کمک برادرش پوشاک اسلامی را از ترکیه به کانادا می آورد و برای فروش در اختیار بانوان مسلمان می گذارد.

حجازی گفت: من تصمیم گرفتم که این لباس ها را وارد کنم زیرا اجتماع من و دوستانم این سبک پوشش را می خواستند.

این مغازه نه تنها مکانی برای فروش لباس های محجبه بلکه دارای زمین بازی برای کودکان می باشد و زنان مسلمان می توانند در این مکان، روابط اجتماعی داشته و جایی برای گذران اوقات فراغت شان پیدا کنند.

محمد در این رابطه می گوید: ما نیاز به مکانی خصوصی برای زنان داریم نه فقط برای لباس های مان. بیشتر زنان به ویژه در صبح کاری ندارند جز اینکه در خانه بمانند.

به گفته فروشندگان، واکنش مشتریان مثبت بوده است.

هیا الاجل که امروز با برخی زنان دیگر به خرید آمده اندگفت: ما خیلی خوشحالیم از اینکه این مغازه را داریم. اینجا قهوه خوردیم و استراحت کردیم و خرید نیز انجام دادیم!

به گفته شورای مد و طراحی اسلامی (آ اف دی سی) مسلمانان  با افزایش جمعیت مسلمانان تا سال 2030 انتظار می رود هزینه پوشاک مسلمانان  تا 2.2 میلیارد دلار افزایش یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha