جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر مسجدسازی مسلمانان در شهری در ایالت جورجیای آمریکا

حوزه/ مسلمانان شهر کنساو در جورجیا، اعلام کردند که قصد دارند در سال آینده مسجدی دائمی را در یک زمین اهدایی بسازند. مسلمانان این شهر تنها یک نمازخانه موقتی متعلق به خودشان دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از mdjonline مسلمانان شهر کنساو در ایالت جورجیای آمریکا قصد راه اندازی یک مرکز اسلامی و مسجد دائمی را تا سال آینده میلادی دارند.

چهار سال پیش مسلمانان این شهر موفق شدند از شورای شهرداری اجازه برپایی یک نمازخانه کوچک را در یک مرکز خرید بگیرند. این درحالی است که  وکلای مسلمانان، اعضای شورای شهر را تهدید کردند که به سبب مخالفت با ساخت نمازخانه، از آن ها به سبب نقض حقوق مذهبی شکایت خواهند کرد و سرانجام با رای 4 به 1، با راه اندازی نمازخانه موقت موافقت گردید.

هم اکنون نیز رهبران جامعه اسلامی قصد دارند نخستین قدم ها برای ساخت یک مسجد دائمی را در این شهر آمریکایی برداند.

محمد جعفری امام جماعت مسجد گفت: درحالی که رهبران مسجد دلشان می خواهد این مرکز یک سال دیگر در چنین روزی افتتاح شده باشد اما اگر براساس یک جدول زمان بندی ساخت و ساز واقع گرایانه به قضیه نگاه کنیم حداقل تا 2 -3 سال دیگر این مهم دست نخواهد یافت.

وی افزود: کمک های خیّریه مهمترین عامل جلو انداختن زمان ساخت مسجد خواهد بود.

به گفته کریس هندرسون یکی از نمایندگان شهری، هنوز نقشه ساخت مرکز اسلامی به شورای شهرارائه نشده و رای گیری در رابطه با مسجد پیشهاد شده در مکان مشخصی در شهر انجام نگرفته است. درسال 2015 مقامات مسجد گفته بودند که می خواهند یک مسجد با مساحت 8 هزار و 500 فوت مربع با یک نمازخانه بزرگ، فضای چند منظوره برای بازی کودکان و نزدیک به 200 فضای پارک ایجاد کنند. ملکی که قرار است مسجد در آن ساخته شود، توسط یکی از اعضای جامعه اهداء شده و گفته می شود که 3.5 هکتار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha