شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتقاد از نصب دوربین در مساجد جمهوری تاتارستان و جاسوسی از مسلمانان

حوزه/ امامان جماعت و مسلمانان در تاتارستان، نصب دوربین های امنیتی توسط دولت در مساجد این کشور را مورد انتقاد قرار داده و این اقدام را جاسوسی از مسلمانان خطاب کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از rferl، مسلمانان در جمهوری تاتارستان، نصب دوربین های امنیتی در مساجد این کشور را توسط مقامات دولتی محکوم کرده و این اقدام را جاسوسی دولت علیه مسلمانانان خطاب کردند.

عبدالرئوف زبیروف امام جماعت مسجد میرقاضیان در کازان، پایتخت جمهوری مسلمان نشین تاتارستان در روسیه با بیان اینکه سخنرانی های مذهبی اش همیشه در راستای مبارزه با افراط گرایی بوده، از تصمیم دولت برای نصب دوربین های مداربسته در مسجد انتقاد کرد. وی گفت: یک نماینده از سوی تتلکام، غول مخابراتی منطقه ای دولتی با وی تماس گرفته شده و به او گفته اند که مهندسانفناوری به زودی به آنجا آمده و سه دوربین را در مسجد برای زیرنظر گرفتن نمازگزاران نصب می کنند.

گفته می شود مسجد میرقاضیان در سال 2016 شاهد دزدی از صندوق مسجد بوده و به همین جهت نیز این مسجد مانند دیگر مساجد کازان دارای 8 دوربین امنیتی می باشد که تحت نظارت بانیان آن هستند.

زبیروف گفت: به آن ها گفتم ما به دوربین های بیشتری نیاز نداریم، اما آنها گفتند که اینها دوربین های قدرتمند امنیتی فدرال است و من به او گفتم که ما از شما دستور نمی گیریم!

وی تنها امام جماعتی نبوده که چنین تماسی با او گرفته شده. در ماه می 21 امسال از کمیل سامیگولین، مفتی و رهبر مسلمانان منطقه ای در تاتارستان درخواست شد تا اجازه دسترسی به مجوز دسترسی به تمامی مساجد برای آماده سازی و راه اندازی یک سیستم نظارتی تحت سفارش وزارت توسعه و ارتباطات دیجیتال داده شود. از مفتی خواسته شد که در سریع ترین زمان ممکن جزئیات ارتباطی نمایندگان تمامی مسجد را در اختیار دولت قرار دهد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha