پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمهوری تاتارستان به اقامتگاه های گردشگری گواهینامه حلال می دهد

حوزه/ رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری جمهوری تاتارستان ضمن تاکید بر اهمیت مسلمان پسند شدن اقامتگاه های گردشگری در این کشور، اعلام کرد که در طرحی آزمایشی چند استراحتگاه معتبر گواهینامه حلال دریافت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از realnoevremya، تالیا مینولینا، رئیس آژانس توسعه سرمایه‌گذاری جمهوری تاتارستان از ارائه گواهینامه حلال برای اقامتگاه های درمانی با استانداردهای اسلامی در این کشور خبر داد و اعلام کرد که 5 استراحتگاه سلامت متعلق به شرکت های معتبر تاتارستان متقاضی صدور گواهینامه هستند.

به گفته مقامات این کشور، به منظور تقویت صنعت گردشگری به طور آزمایشی گواهینامه با استانداردهای حلال و اسلامی به  برخی اقامتگاه های معتبر این کشور اختصاص داده می شود.. در اوایل ماه دسامبر ، آژانس توسعه سرمایه گذاری جمهوری تاتارستان یک اپراتور مستقل را موظف کرد که شروع به دریافت تقاضاها از استراحتگاه های بهداشتی برای اعطای گواهینامه به آن ها کند. در 25 دسامبر ، تالیا مینولینا، رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری  و ایرک زیگانشین رئیس کمیته معیارهای حلال در هیئت معنوی مسلمانان جمهوری تاتارستان، به سؤالات نمایندگان پنج استراحتگاه اول تاتارستان پاسخ دادند برای تغییر وضعیت هتل هایشان و سازگارسازی با شریعتی اسلامی تمایل نشان داده بودند.

سرگئی ایوانف ، رئیس کمیته گردشگری ایالت تاتارستان که در پایان جلسه حضور یافت، در رابطه با محدودیت هایی که باید این استراحتگاه ها داشته باشند هشدار داد.

تالیا مینولینا ، رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری تاتارستان از برنامه حلال گردشگری خبر داد که قرار است تفرجگاه های بهداشتی این کشور را برای سرویس دهی به مهمانان کشورهای عربی و گردشگران مسلمان داخلی با مجوز حلال پوشش دهد.

وی در این رابطه گفت: تاتارستان یکی از محبوب ترین مقصدی است که مردم با استانداردهای حلال در آن سفر می کنند. امروز ما باید شرایطی را برای گردشگران از کشورهای عربی ایجاد کنیم که این امر به ارتقاء سرمایه گذاری قلمرو ما کمک خواهد کرد.

این سرپرست آژانس در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه هتل های کازان از نظر اقامتی مسلمان پسند نیستند. آن ها آشپزخانه حلال نداشته و مکانی برای اقامه نماز در آن ها در نظرگرفته نشده است. این هزینه زیادی ندارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha