شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاهش ۵۰% جرایم نفرت محور علیه مسلمانان کانادا، افزایش حملات علیه مساجد

حوزه/ یک گزارش آماری جدید در کانادا نشان داد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان کانادایی در سال ۲۰۱۸ کاهش قابل توجهی نشان می دهد با این حال جرایم بیشتری علیه مراکز دینی و مساجد به وقوع می پیوندند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از middleeasteye، یک گزارش آماری جدید در کانادا نشان می دهد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در سال 2018، کاهش 50 درصدی داشته اند. با این حال یک گروه حمایتی ملی معتقد است که این آمارها واقعی نبوده و دو سوم جرایم در حقیقت گزارش نمی شوند.

شورای ملی مسلمانان کانادایی (ان سی سی ام) روز گذشته اعلام کرد که از یافته های این تحقیقات استقبال می کند که نشان می دهند جرایم نفرت محور که توسط مسلمانان در سال های 2017- 2018 در کشور کانادا به پلیس گزارش شده اند، به نصف رسیده اند، با این حال به عقیده این گروه، حملات علیه موسسات دینی افزایش داشته اند.

این گروه با اشاره به آمارهای کانادا گفت: متاسفانه در همین دوره زمانی، هدف قرار دادن اماکن عبادی و مساجد با انگیزه نفرت تا 41 درصد افزایش داشته است.

مصطفی فاروق مدیر اجرایی این شورا در بیانیه ای اعلام کرد: گزارش های زیادی که از سرتاسر کانادا از مسلمانان کانادایی دریافت کرده ایم نشان می دهند که آن ها نگران امنیت موسسات دینی شان هستند.

فاروق گفت: این مسئله به ویژه برای شهروندان مسلمان کانادایی که هنوز پس از حمله به مرکز اسلامی-فرهنگی کبک در سال 2017 و تیراندازی مرگبار در آن جا رنج می برند و مصیبت های حمله به مساجد در آمریکای شمالی را تجربه کرده اند، ملموس است.

آمارها نشان می دهند که در سال 2018 میلادی 103 حادثه در موسسات مذهبی با انگیزه نفرت به وقوع پیوسته اند و به پلیس گزارش شده اند که این رقم نسبت به سال 2017 ، 74 حمله و در سال 2016 ، 63 حمله، افزایش قابل توجهی داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha