پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تبعیض و ندادن غذای حلال به مسلمانان در زندان های آمریکا

حوزه/ یک مطالعه جدید که توسط سازمان حقوق مدنی حامی مسلمانان انجام شده نشان داد که بسیاری از زندان های آمریکا رفتار تبعیض آمیزی علیه مسلمانان داشته و به آن ها غذای حلال و اسلامی نمی دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از vice، یک مطالعه جدید نشان داد که بسیاری از زندان های آمریکا از دادن غذای حلال و اسلامی به مسلمانان خوددای می کنند.

گزارش جدید درباره زندانی های مسلمان از سوی یک سازمان حقوق مدنی حامی مسلمانان در ایالات متحده، حقایق هشدار دهنده ای درباره تجربیات تلخ مسلمانان در زندان های آمریکا را افشا کرد. در میان دیگر یافته های تلخ این گزارش مشخص شد که تعداد مسلمانان زندان های آمریکا به طور قابل توجهی زیاد هستند. درحالی که مسلمانان تنها 2% جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، تقریبا 9% جمعیت زندانیان را مسلمانان تشکیل داده و در ایالت های مریلند، نیوجرسی و پنسیلوانیا این رقم به 20% نیز می رسد.

یوسف ساعی یک مدافع حقوقی مسلمانان و نویسنده اصلی این گزارش می گوید: ما دقیقا نمی دانیم که چرا تعداد زندانیان مسلمان در زندان های آمریکا تا این اندازه زیاد و یک رقم رو به رشد است. فاکتورهای محتمل در اینجا می توانند افزایش جمعیت مسلمانان در آمریکا، افزایش نظارت شدید بر روی جامعه اسلامی، مجازات های سختگیرانه و سخت گیری علیه جوامع اسلامی و در نهایت گرویدن به اسلام در زندان ها باشد.

این مطالعه همچنین به رفتار زندانبان ها علیه مسلمانان در زندان ها رسیدگی کرده و به این نتیجه رسید که اکثریت آنان در اسارتگاه های آمریکا با مشکلات و سختگیری های غیرضروری روبرو هستند.

این گروه شاهد تبعیض های زیادی علیه مسلمانان بود که خودداری از دادن غذاهای حلال به مسلمانان و محدودیت های مشابه از جمله آنان هستند. از 163 پرونده مربوط به زندانیان مسلمان که می گفتند به آن ها در زندان تبعیض شده، نزدیک به 40% مربوط به غذای حلال می شد. در برخی موارد مقامات زندان در ایام ماه مبارک رمضان به مسلمانان ساندویج گوشت خوک داده اند و به اندازه کافی غذا برای اینکه بدنشان مقاومت روزه گرفتن را داشته باشد در اختیار آنان قرار نداده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha