چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت‌‌الاسلام علی جوان مرند

معاون تهذیب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند به عنوان معاونت تهذیب برتر مدارس علمیه شمال و شمال غرب کشورانتخاب شد.

 حجت الاسلام جوان، معاون تهذیب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اشاره به دلایل موفقیت و انتخاب این مدرسه به عنوان معاونت تهذیب برتر مدارس علمیه شمال و شمال غرب کشور خاطرنشان کرد: دلایل زیادی می تواند در موفقیت مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند دخیل باشد که مهم ترین آن مبانی فکر واحد در کادر مدیریتی و اساتید این مدرسه است.

وی افزود: کادر مدیریتی و اساتید این مدرسه مبانی فکری واحدی دارند، یعنی با یک هدف، انگیزه و دغدغه مشغول به فعالیت هستند، درباره برنامه ها اتحاد نظر وجود دارد ولذا کارها به سرعت پیش می رود.

حجت الاسلام جوان با اشاره به اینکه تصمیم گیری در این مدرسه علمیه براساس عقل جمعی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هر معاونت بطور مستقل برنامه های خاص خودش را دارد، اما طرح های پیشنهادی با حضور معاونت ها و مدیر مدرسه و در برخی موارد، اساتید با دقت و ظرافت، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند با اشاره به هماهنگی و همکاری تمامی کادر و اساتید مدرسه در اجرای برنامه های مدرسه تصریح کرد: همکاری و همیاری تمامی بخش های مدارس، منجر به بهتر برگزار شدن و توجه به تمامی جوانب یک برنامه می شود که نتیجه این فرایند، رشد متعادل طلاب درهمه عرصه ها می شود.

حجت الاسلام جوان با اشاره به اجرای طرح خواب اول شب وسحر خیزی طلاب در مدرسه علمیه ابراز داشت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، اساتید اخلاق مدرسه به صورت سلسله وار و هماهنگ به توضیح این امر و بیان سیره علما در این زمینه می پردازند، معاون آموزشی درسها را از 7صبح، اولین ساعت ممکن در نوبت صبح، شروع می کند.

وی ادامه داد: معاون پژوهش مدرسه، مسابقه مقاله نویسی در مورد برکات خواب اول شب و سحرخیزی برگزار می کند و مقالات برتر در جلسات اخلاق، به عموم طلاب ارائه می شود، اساتید مدرسه، حدیث یا نکته اخلاقی کوتاه مطرح شده در اول کلاس را به تبیین این مساله اختصاص می دهند، معاون تهذیب برای امورات معنوی سحر مانند پخش مناجات و روشن بودن چراغ های مدرسه و فضاسازی مناسب محل تهجد طلاب، برنامه ریزی می کند، معاون اجرایی نیز برای صبحگاه، برنامه ورزش و صبحانه و... تدارک می بیند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند گفت: برنامه غذایی نیز به گونه ای تنظیم می شود که سحرخیزی طلاب با مشکل و سختی روبه رو نباشد، تابلوی فرهنگی مدرسه نیز که توسط برخی از طلاب مستعد زیر نظرمعاون تهذیب فعال است، با مطالب ناب و مفید در این بخش سهیم است، با چنین فرآیندی بعد از مدت معینی مثلا یک ماه،   اقبال عمومی طلاب به برنامه فوق طوری شده که برنامه مذکور به نحو احسن انجام می گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه و بینش دهی در طلاب عنوان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در اجرای کامل هر برنامه ای موثر است، چرا که زمینه پذیرش مخاطب نسبت به هر طرح و یا تغییری، یک اصل مهم در اجرای هر برنامه است و بدون تبیین کامل برنامه، اجرای طرح ناموفق خواهد بود.

حجت الاسلام جوان با بیان اینکه اجرای متمرکز و تمام وقت هر برنامه ای نتیجه بخش است،  گفت: فعالیت ها و طرح های این مدرسه علمیه به طور دائمی و وقفه ناپذیر در تمامی ایام سال و در تمام ساعات شبانه روز انجام می پذیرد و حداقل یکی از کادر مدرسه در طول شبانه روز در مدرسه حاضر است، لذا جلسات عوامل مدرسه،دربرخی موارد تا نیمه های شب به طول می انجامد و یا در برخی از اوقات، اساتید و کادر مدرسه تا صبح مشغول به فعالیت هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha