چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: حوزه علمیه کردستان آمادگی برپایی و حتی ایجاد مراکز مشاوره دینی در سطح استان را دارد، لذا از متولیان فرهنگی و دینی می خواهیم که ما را در این مسیر همراهی کنند.

علی اصفر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به اینکه زی طلبگی بسیار والاست، اظهار داست: کسانی که به حوزه های علمیه ورود پیدا می کنند، باید خداوند را شاکر باشند که لیاقت سربازی امام زمان (عج) را داشته اند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: با این وجود هنوز محیط معنوی و آموزشی حوزه های علمیه برای اقشار مختلف و علاقمندان به مباحث دینی کماکان ناشناخته است، لذا باید به صورت مستمر نوجوانان و جوانان علاقمند را از نزدیک با محیط مدارس علمیه آشنا سازیم.

وی دیدار نزدیک دانش آموزان و دیگر اقشار از حوزه ها و مدارس دینی را باعث تغییر برخی از نگرش های نادرست عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه تبلیغات بسیاری علیه حوزه های علمیه توسط دشمن برای ایجاد جدایی بین حوزه و جامعه انجام می شود، لذا برنامه ریزی برای این طرح می تواند این توطئه ها و دروغ پردازی های دشمن را خنثی کند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی دیگر از برکات بازدید دانش آموزان، جوانان و نوجوانان از حوزه های علمیه علاقمند شدن آنان به محیط معنوی این اماکن است و با تحقیقی میدانی متوجه می شویم که بیشتر طلاب حال حاضر در مدارس علیمه از طریق این بازدیدها با مدارس علمیه آشنا شده اند.

دریایی بیان کرد: یکی دیگر از راه های معرفی حوزه های علمیه؛ حضور روحانیون و طلاب خواهر و برادر در مدارس و مراکز آموزشی به صورت مستمر است، تا دید و نگاه مخاطبین نسبت به طلبه و روحانی در مسیر صحیح قرار بگیرد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه مدارس نیازمند داشتن روحانی هستند، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که آموزش و پرورش در این مسئله کار چندانی انجام نداده است و اگر هم کاری در این زمینه صورت گرفته به صورت مقطعی بوده است. لذا از مسئولان آموزشی درخواست داریم که ساعاتی از وقت دانش آموزان را به یادگیری مسایل دینی با حضور روحانی و طلاب حوزه های علمیه اختصاص دهند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: فضای مجازی به حدی فضای موجود در جامعه اسلامی را با تبلیغات دروغین خود مسموم نموده است که بسیاری از سطوح جامعه باوری غیرحقیقی از روحانیون دارند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پر کردن بخشی از اوقات تحصیلی دانش آموزان با موضوعات دینی و شرعی بی شک بر روحیه دانش آموزان بی تاثیر نخواهد بود.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از مسایلی که سالهاست به عنوان دغدغه ای برای بنده و دیگر حوزویان تبدیل شده است، ایجاد مراکز مشاوره اسلامی در کنار دیگر مراکز مشاوره در جامعه می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: همانطوری که افراد برای برخی از ناهنجاری های روحی و... به مشاور مراجعه می کند بی شک نیازمند مراجعه به مشاورین دینی نیز هستند، زیرا روحیه انسان، روحیه ای دین مدار و خداجو است.

دریایی در پایان سخنان خود گفت: حوزه علمیه کردستان آمادگی برپایی و حتی ایجاد مراکز مشاوره دینی در سطح استان را دارد، لذا از متولیان فرهنگی و دینی می خواهیم که ما را در این مسیر همراهی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha