پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: برخی افراد، منکرات خود را بزرگ جلوه می‌دهند تا معروفات را کمرنگ کنند؛ به همین دلیل در طرف مقابل اگر معروف‌ها را در جامعه پررنگ کنیم منکرات رنگ می‌بازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی استان، با اشاره به سخنان سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در جمعه ائمه جمعه سراسر کشور، اضافه کرد: اقدامات اخیر نیروی انتظامی بازتاب خوبی در جامعه داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سخنان سردار اشتری در جمع ائمه جمعه هم بازتاب زیادی داشت، افزود: این موضوع نشان‌دهنده این بود که ائمه جمعه می‌دانند یکی از راه‌هایی که می‌توانیم به وسیله آن اخلاق و خلقیات جامعه را اصلاح کنیم استفاده از اقتدار نظام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: همیشه نصیحت فایده ندارد؛ بلکه در کنار نصیحت اقتدار و قدرت هم بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: اگر این جریان پیگیری و اطلاع‌رسانی شده و آثار اجتماعی آن بیشتر رسانه‌ای شود می‌تواند اثرات بیشتری داشته باشد؛ ازاین‌رو باید در این زمینه تبلیغات بیشتری شود تا همه بدانند نیروی انتظامی این وظیفه و حق را دارد که با مظاهر فساد برخورد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز قدرتی که باید نظام در اجرای قانون حجاب و عفاف نشان بدهد دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه البته تعداد افرادی که دست به این‌گونه ناهنجاری‌ها و مظاهر فساد می‌زنند در جامعه اندک هستند، افزود: این افراد منکرات خود را بزرگ جلوه می‌دهند تا معروفات را کمرنگ کنند؛ به همین دلیل در طرف مقابل اگر معروف‌ها را در جامعه پررنگ کنیم منکرات رنگ می‌بازند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما باید موضوعاتی از قبیل حجاب و عفاف را در جامعه به نمایش بگذاریم تا منکرات نتوانند عرض اندام کنند.

وی افزود: وظیفه دینی ما این است که ارزش‌های دینی را برجسته کرده و حجاب و حیا را در جامعه رواج دهیم و از سوی دیگر با منکرات برخورد داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه تأثیرگذار بوده است، اظهار کرد: اینکه هنجارشکنان بدانند چشم بیداری هست که رفتار آن‌ها را کنترل کرده و با متخلفان برخورد قانونی دارد می‌تواند اثرگذار باشد.

وی خطاب به نیروی انتظامی، افزود: یقین بدانید این اقدامات اثر خود را می‌گذارد اما باید گسترده‌تر بوده و توأم با منطق باشد تا آن‌ها را وادار به عکس‌العمل نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از کمرنگ شدن غیرت‌ها در جامعه، اظهار کرد: در این راستا هم باید غیرت مردان و هم حیای زنان را تقویت کرد؛ چراکه در این صورت آثار و پیامدهای بی‌حیایی و بی‌حجابی از بین رفته و جامعه خوبی خواهیم داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: البته دست‌یابی به این مهم کار آسانی نیست و روشن است که بازیابی حیا و غیرت کار دشواری است اما باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جدید نیروی انتظامی در مقابله با مظاهر بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اخلاقی، خطاب به نیروهای انتظامی، گفت: در این طرح خداپسندانه گام‌های بزرگ همراه با عزت و غیرت بردارید تا موریانه‌های بی‌غیرتی و بی‌حیایی از جامعه ما بیرون بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha