شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: آمار ۲۸ درصدی طلاق در سطح کردستان به هیچ وجه زیبنده نام و جایگاه این استان در کشور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، عصر امروز در نشستی با جمعی از مدیران در شهر سنندج اظهار داشت: همه ایران، کردستان را به عنوان استانی با مردمان با فرهنگ و ایمان می شناسند، لذا باید همه سعی کنیم همواره این چهره نیک و پسندیده از این استان در اذهان ملت ایران باقی بماند.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه روزگاری مقوله طلاق در کردستان، امری ناشناخته، قبیح و ناپسند شناخته می شد، بیان داشت: متاسفانه این روزها مسئولان آماری از میزان طلاق و ازدواج در کردستان اعلام می کنند که به این ارقام به هیچ وجه در شأن مردم این استان فرهنگی و مومن نیست.

وی با اشاره به اینکه رشد طلاق در استان کردستان نسبت به برخی از استان ها از شتاب بالایی برخوردار است، عنوان کرد: هر معلولی برای خود علتی دارد و طلاق نیز معلول بسیاری از عوامل است که مسئولان و متولیان امور اجتماعی و خانواده باید این عوامل و ناهنجاری ها که موجب طلاق می شود را شناسایی نمایند.

ماموستا خدایی اعلام کرد: آمار ۲۸ درصدی طلاق در سطح کردستان به هیچ وجه زیبنده نام و جایگاه این استان در کشور نیست.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: طبقه گفته مسئولان از ابتدای سال جاری یعنی فروردین ماه تا پایان تیر امسال ۳۷۴۱ ازدواج در استان کردستان صورت گرفته است که از این تعداد ۱۰۴۴ مورد آن به طلاق منجر  شده است، که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از علل رشد آمار طلاق در استانی همانند کردستان اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ های غیر ایرانی و اسلامی، کاهش تقوا در جامعه، مشکلات اقتصادی و بیکاری، ماهواره و... برخی از علل طلاق در جامعه است که باید در این زمینه هرچه سریعتر مسئولان و متولیان وارد میدان شوند.

ماموستا خدایی ادامه داد: بی شک زمانی که فرد از نظر دینی و فرهنگی مورد استحاله قرار می گیرد نسبت به تعهد زندگی زناشویی سست می گردد، از این روست که بارها از تریبون نماز جمعه عنوان شده است که فرزندان خود را طبق دین خدا و سنت و فرهنگمان پرورش دهیم.

امام جمعه سنندج ادامه داد: زمانی که از هر ۳ ازدواج یکی به طلاق منجر می شود، مسئول و متولی فرهنگی نباید آسایش و طیب خاطر داشته باشد، بلکه باید به دنبال علل و راهکارهای آن باشد.

ماموستا خدایی عنوان کرد: یکی از علل مهم دیگر طلاق در استانی همانند کردستان، فضای مجازی است که همانند هیولایی باورهای جامعه به ویژه زوج های جوان را تخریب می کند، لذا در استفاده از فضای مجازی باید نهایت دقت را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha