سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمدیان

حوزه/ امام جمعه اسفراین گفت: کانون‌های مساجد باید با تقویت روحیه مطالبه گری اقشار جامعه، مسلمانانی آگاه و دادخواه تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امروز در گردهمایی آموزش رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: امروز لزوم تقویت روحیه مطالبه گری و دادخواهی در میان مردم جامعه بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود و کانون‌های مساجد وظیفه دارند افراد جامعه را از شرح وظایف نهادهای مختلف جامعه و مسائل و مطالبات مربوط به جامعه آگاه کنند.

وی با تأکید بر تأثیر بسزای مساجد در فرهنگ‌سازی درست و کاهش معضلات اجتماعی گفت: امروز دیگر مساجد علاوه بر امور مذهبی، باید انجام امور فرهنگی و اجتماعی را نیز در برنامه‌های خود جای دهند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری در ارتقای سطح فرهنگ جامعه، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری باید با کانون‌های مساجد تعامل بیشتری داشته باشند و با همکاری یکدیگر در مسیر ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گام بردارند.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه اسلامی یکی از نکات مهمی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری همواره در بیانات و فرمایشات خود تأکید بر همت و جهاد در مسائل اولویت‌دار و نیاز جامعه داشته‌اند و تقویت روحیه مطالبه گری هم یکی از مسائل مهمی است که اخیراً در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه کانون‌های مساجد درزمینهٔ تقویت روحیه مطالبه گری نمازگزاران و دیگر افراد جامعه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند، تصریح کرد: در گذشته مساجد درگیر مسائلی همچون بحث و مشاجره میان هیئت‌امنای مسجد و امام جماعت و مأمومین بودند اما امروز دیگر مسجد مکانی برای این مسائل نیست؛ ازاین‌رو کانون مساجد و امامان جماعت باید بدانند که نمازگزاران مساجد را باید به سمت انجام امور فرهنگی و تعامل و ارزش‌آفرینی سوق دهند.

وی افزود: کانون‌های مساجد و امامان جماعت بدانند که زمان آن فرا رسیده که به مسائلی مهم‌تر از مسائل حاشیه‌ای که از گذشته تاکنون مساجد با آن‌ها درگیر بودند، بپردازند و کانون‌های مساجد باید با همگام شدن با دیگر نهادها و اقشار جامعه در مسیر تبیین گام دوم انقلاب گام بردارند.

امام جمعه اسفراین با بیان اینکه تفکر در مسائل زندگی به‌منظور بهبود رفاه و آسایش از مسائل اساسی است که سرچشمه آن مطالبه گری آگاهانه است، اظهار کرد: باید تلاش شود در جامعه مردمی مطالبه گر و آگاه از حقوق شهروندی پرورش داده شود تا بتوانند با مطالبه گری کیفیت زندگی خود را ارتقا بخشند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه سبب حذف افراد ناکارآمد در جامعه می‌شود، تصریح کرد: با تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه، مردم افراد ناکارآمد را بازخواست می‌کنند و به همین سبب این افراد دیگر جایگاهی برای فعالیت ناکارآمد خود نمی‌بینند و خودبه‌خود از سیستم حکومتی حذف می‌شوند.

وی افزود: با حذف افراد نالایق و ناکارآمد، افرادی شایسته و کارآمد جایگزین آنان می‌شوند و این‌چنین جامعه در تمام ابعاد رفاهی، مدیریتی و معیشتی بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha