شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همتیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان با تأکید بر این که اگر انسان راه را بشناسد و با بصیرت و آگاهی طی کند به موفقیت خواهد رسید، گفت: اگر بدون شناخت گام در مسیری قرار دهیم، باید بدانیم که نه تنها به موفقیت نمی رسیم بلکه از هدف نیز دور خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین همتیان، قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه در دوره میثاق طلبگی که از امروز 9 مردادماه  1398 با حضور دانشجویان علاقه مند به تحصیل در علوم حوزوی در مدرسه امام صادق(ع) شهرستان تفرش آغاز شد، با عرض خوش آمد به دانشجویان حاضر در دوره، اظهار داشت: این دوره هشتمین دوره میثاق طلبگی است که با حضور شما بزرگواران برگزار می شود.

وی افزود: این دوره کمک می کند هم علاقه مندان به تحصیل در علوم دینی، حوزه را با چشم باز، بصیرت و آگاهی بشناسند و وارد حوزه شوند و هم حوزه این افراد را می شناسد.

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که یکی از مشکلات سابق ورودی های حوزه این بود که فرد بعد از ورود به حوزه 3 ماه معلق بود، ادامه داد: این فرد تا 3 ماه کد طلبگی نداشت و از مزایای حوزه نیز برخوردار نمی شد، ضمن اینکه این نحوه ورود، آفاتی را نیز به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات پیش آمده این بود که این طرح در دل سال تحصیلی قرار داشت و بعد از 3 ماه نمی شد طلبه ناتوان را منفک از حوزه کرد چون اگر منفک می شد آفات و آسیب های اجتماعی داشت و اگر هم در حوزه باقی می ماند، مشکلات دیگری را رقم می زد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: در همین راستا طرحی با عنوان دوره میثاق طلبگی تهیه شد و مورد تأیید مدیریت حوزه قرار گرفت، به این صورت که دوره در طول تابستان برگزار شود تا از آسیب ها و مشکلات موجود کاسته شود و افراد علاقه مند به تحصیل در علوم دینی راه را ادامه دهند و افرادی هم که علاقه یا توانایی کافی برای حضور در حوزه را ندارند به فعالیت های اجتماعی خود در دیگر عرصه ها مشغول شوند.

وی با تأکید بر این که اگر انسان راه را بشناسد و با بصیرت و آگاهی طی کند به موفقیت خواهد رسید، افزود: ولی اگر بدون شناخت گام در مسیری قرار دهیم، باید بدانیم که نه تنها به موفقیت نمی رسیم بلکه از هدف نیز دور خواهیم شد.

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه در پایان اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی کمک خواهد کرد تا علاقه مندان راه و رسم طلبگی را بشناسند و با شناخت و آگاهی کامل این مسیر را ادامه دهند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha