شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 858938
۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
میثاق طلبگی

حوزه/ دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه برادران با حضور دانشجویان علاقه مند به تحصیل در علوم دینی در شهرستان تفرش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه برادران با حضور 120 دانشجوی علاقه مند به تحصیل در علوم دینی از امروز 9 مردادماه 1398 در شهرستان تفرش آغاز شد و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

در این دوره افراد با مسائلی همچون «نظام فکری، آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه»، «ضرورت معنویت و شروع کار طلبگی با برنامه های معنوی»، «هویت طلبگی با رویکرد طلبگی»، «راه و رسم طلبگی»، «سبک زندگی دینی»، «سبک زندگی متأهلی؛ آشنایی با مسائل ازدواج»، «پرسش و پاسخ» و «هدف کلان حوزه برای طلاب» آشنا می شوند و اساتید همچون آیت الله اعرافی و ححج اسلام والمسلمین ملکی، همتیان، اسلامیان، عالم زاده نوری و رضایی یزدی به طرح مباحث می پردازند.

در مراسم افتتاحیه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه با تأکید بر این که باید توجه داشته باشیم که ما را به اینجا هدایت کردند و آوردند و نیامده ایم، افزود: خاکدان حوزه علمیه خاکدان دیگری است و هر کسی لیاقت حضور در این مسیر را پیدا نمی کند.

وی با بیان این که لازم است قدر آوردن و آورده شدنمان در این مسیر را بدانیم و شکرگزار حضرت حق باشیم، خاطرنشان کرد: این راهی که انتخاب کردیم مهم ترین چاشنی و عامل موفقیتش نشاط است، یعنی حس خوب داشتن.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تأکید کرد: بیاییم با خود حضرت ولی عصر(عج) معامله کنیم و خودمان را فدایی حضرت بدانیم و پای معامله با حضرت بایستیم تا بتوانیم به تعالی رسیده و از فرماندهان جبهه فرهنگی حضرت حجت(عج) در جامعه باشیم.

در بخش دیگری از دوره نیز حجت الاسلام والمسلمین همتیان، قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری هشتمین دوره میثاق طلبگی، گفت: این دوره کمک می کند هم علاقه مندان به تحصیل در علوم دینی حوزه را با چشم باز، بصیرت و آگاهی بشناسید و وارد حوزه شوید و هم حوزه این افراد را می شناسد.

وی افزود: اگر انسان راه را بشناسد و با بصیرت و آگاهی طی کند به موفقیت خواهد رسید ولی اگر بدون شناخت گام در مسیری قرار دهیم نه تنها به موفقیت نمی رسیم بلکه از هدف نیز دور خواهیم شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha