چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت با همکاری وزارت علوم مصوبه ای را به تصویب رساند که مدارک حوزوی در سطح 1 تا 4 را برابر کاردانی تا دکترا قبول کنند و فارغ التحصیلان با تایید وزارت علوم می توانند وارد بازار کار شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، شامگاه جمعه در اختتامیه دوره آموزشی روحانیون اهل سنت کردستان اظهار داشت: آنچه که باعث ارتقاء سطح علمی و معنوی یک  روحانی می شود باید در دستور کار قرار گیرد زیرا شرایط امروز می طلبد طلاب و روحانیون متناسب با نیاز های جامعه سطح علمی خود را ارتقاء دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: ما روحانیون باید شاکر و ممنون خدا باشیم که به ما توفیق داده تا در این وادی قرار بگیریم که بتوانیم «رسالت الله » را حامل باشیم و برای دین خدا تبلیغ  و کار کنیم.

وی اظهار کرد: کار روحانیت ادامه دهنده کار انبیاء و اولیاء خدا هست و چون وارث انبیاء شده اند مسئولیت بزرگ  و خطیری برعهده گرفته اند. روحانیون، علماء و فقها هستند که عظمت  و قدرت خداوند را می بینند و او را می شناسند و چون قدرت و عظمت خدا را می بینند از هیچ چیزی نمی ترسند و فقط به بزرگی خدا می اندیشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی عنوان کرد: امام خمینی با شناخت قدرت خداوند و تکیه  برعظمت الهی گفتند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و او را زیر پا  له  می کنیم».  همه  از این حرف امام (ره)  تعجب کردند و می گفتند آمریکا  ابرقدرت دنیا است چگونه امام  این فرمایش را بکار می برد؟ اما امام قدرت و عظمت خداوند را در شکستن  ابهت دشمنان می دید و از چیزی نمی ترسید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه روحانیون عامل دین خدا هستند، عنوان کرد: کسانی که رسالت خدا را می خواهند به دوش بکشند باید خشیت خدا را داشته باشند و غیر از خدا از کسی ترس و  واهمه ای نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه  در کردستان ادامه داد: کسانی که برای خدا کار می کنند، باید تقوای الهی را پیشه کنند و با رفتار و اعمال خویش کاری کنند که مردم دوست شان داشته باشند و محبوبیت مردمی پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی از وظایف سنگین روحانیت  فهمیدن دین و تفقه در آن دانست و گفت:  اگر دین به درستی فهمیده نشود و عمیق دریافت نشود، فهمی آسیب ‏دیده و دریافتی آفت ‏زده در انسان شکل می گیرد. که غیر از مجازات خداوند چیزی درانتظار وی نیست.

وی اذعان داشت: روحانیون باید سطح سواد و دانش و مهارت خود را در جامعه  ارتقاء دهند تا بتوانند نقش خود را در فرهنگ سازی  و ارتقا سواد جامعه به خوبی ایفاء نمایند و این زمینه، پیشرفت علمی و آموزشی آنان فراهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشت: شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت با همکاری  وزارت علوم مصوبه ای را به تصویب رساند که مدارک حوزوی در سطح 1 تا 4 را برابر کاردانی تا دکترا قبول کنند و فارغ التحصیلان با تایید وزارت علوم می توانند وارد بازار کار شوند.

وی، به  دانشگاه های  فعال علوم  حوزوی مختص اهل سنت در استان و کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه ادیان و جامعه المصطفی، دانشگاه هایی هستند که در رشته های مختلف تخصصی علوم دینی و فقه امام شافعی دانشجو جذب می کنند که مدرک آنها اعتبار بین المللی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، استفاده از روحانیون اهل سنت انقلابی، را وزنه ای سنگین و مفید برای نظام عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، انقلاب ارزش ها و بر اساس آرمان ها و مکتب دینی و مردمی به  وجود آمده است. پس خواهان روحانیونی است (چه اهل تشیع  چه اهل سنت) که از اسلام و دین اسلام و ارزش ها و آرمان های آن دفاع کند. نه از صهیونیست و آمریکا و حزب ضد نظام و انقلاب.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha