پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه امام کاظم

حوزه/ مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در اطلاعیه ای انتشار اخباری در برخی کانالهای غیر رسمی در شبکه های مجازی در خصوص دوره آزمایشی تابستانه ارتقایی و تکمیل نواقص دروس سطوح عالی در حوزه علمیه،‌در آن مدرسه را شایعه و غیر واقعی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»   متن اطلاعیه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم در خصوص انتشار اخباری در برخی کانالهای غیر رسمی در شبکه های مجازی در باره برگزاری دوره آزمایشی تابستانه ارتقایی و تکمیل نواقص دروس سطوح عالی حوزه علمیه،‌در آن مدرسه به این شرح است:

باتوجه به گزارش غیر واقعی منتشر شده در برخی کانالهای غیر رسمی در شبکه های مجازی در خصوص دوره آزمایشی تابستانه ارتقایی و تکمیل نواقص دروس سطوح عالی در حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام ، جوابیه واصله از سوی آن مدرسه مبارکه خدمت خوانندگان گرامی اساتید و طلاب محترم تقدیم می گردد .

۱. این برنامه ، برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه است که در چند مدرسه اجراء می شود و مدرسه امام کاظم علیه السلام نیز بنا بر پیشنهاد مسئولین مرکز مدیریت، مجری این برنامه است.

۲.و اما نسبت به خبر درج شده ی غیر واقعی در برخی کانال های غیر رسمی شبکه های مجازی  درباره حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام چند نکته را لازم به ذکر میدانیم:

آ. متاسفانه در درج خبر برخلاف اصول اخلاقی و اخلاق حرفه ای خبررسانی عمل شده و اخباری بر مبنای شایعات و مخلوط به کذب و افترا پخش شده است که جای بسی شگفتی و تامل است. یک خبر که نویسنده اش صدق و کذب، صحیح و سقیم را با هم درآمیخته و با تهمت و افترا به دنبال یک نتیجه گیری ناصواب و تخریب است.

 ّب. اولین دروغ درباره طول دوره است. طول دوره 20 روز نبوده، بلکه 40 روز است که طلاب برای درس اصلی روزی سه ساعت (در طول دوره 120 ساعت) ، برای درس فلسفه روزی دو ساعت(در طول دوره 80 ساعت) و برای دروس جنبی روزی یک ساعت(در طول دوره 40 ساعت) کلاس برگزار می شود.

ج. دومین مطلب دروغ که آمیخته به تهمت نیز هست درباره ودیعه ها می باشد.

اولا:دریافت ودیعه با رضایت خود طلاب و برای ایجاد نظم بیشتر در دوره دریافت شده که در انتهای دوره برگشت داده می شود. همانطور که در برخی از مراکز حوزوی همچون مرکز زبان حوزه یا برخی کارگاه های تخصصی نیز مرسوم میباشد.

ثانیا: به هیچ وجه تصمیمی درباره عدم بازگشت ودیعه طلابی که غیرمنظم بوده اند گرفته نشده و مطلب درج شده مبنی بر اینکه این ودیعه ها به جیب آموزش ریخته می شود خلاف واقع و مصداق تهمت و افترا میباشد که قابلیت پیگرد قانونی را نیز دارد.

د. حوزه امام کاظم علیه السلام برای برگزاری این دوره چند ده میلیون تومان هزینه کرده و به طلابی که تقریر یا تحقیق بنویسند تا سقف پانصد هزار تومان تشویقی پرداخت می کند.  حال بفرمایید این مدرسه به صدهزار تومان ودیعه ی  طلاب چه احتیاجی دارد؟!

لازم به ذکر است طلابی که به هر دلیل از دوره انصراف داده اند ودیعه شان به صورت کامل به حسابشان واریز شده است.

ح. عده ای از طلاب که به هر دلیل توان پرداخت ودیعه را نداشتند از آنها ودیعه دریافت نشده است و همین مطلب شاهدی بر کذب بودن مدعای نویسنده است.

و. اینکه تا کنون اوراق امتحان نیمسال اول تصحیح نشده بخاطر محدوده امتحان و تغییر سوالات اساتید است که برای دفاع از حق طلاب محترم در حال مذاکره با مسئولین محترم مرکز مدیریت هستیم و ان شاالله به زودی نمرات اعلام می شود.

۳. متاسفانه چنین نسبت داده شده که حوزه امام کاظم دارای سالن های مجلل است. لطفا آنها از سوی مدعیان از نزدیک نشان داده شود و اگر خدای ناکرده از سر غفلت چنین گفته اند به فکر استغفار و جبران برآیند!!

خدا همه ما را به راه راست هدایت کند و شهامت گفتار صادقانه و رفتار عادلانه عنایت فرماید.

۴.در پایان یادآور می شود حق اعاده حیثیت و پیگیری حقوقی و قضایی نسبت به مطالب خلاف واقع و نسبت های ناصواب نزد مراجع قانونی برای حوزه امام کاظم علیه السلام محفوظ می باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha