جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدویت

حوزه/ دومین جشنواره ملی مهدویت در بخش‎های مختلف علمی و فرهنگی و هنری برگزار می‎شود.

علی حسینی در گفت وگو با  خبرگزاری حوزه با اشاره به جایگاه رفیع مهدویت در هندسه معرفتی اسلام گفت: مهدویت بزرگترین آرمان الهی است که در نهاد بشر جانمایی شده است.

وی افزود: پس از برگزاری اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی با موضوع آسیب‎های آخرالزمانی، جشنواره امسال با محوریت «آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی» برگزار می‌شود.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم ، با اشاره به اینکه مهدویت بزرگترین آرمان الهی است که در نهاد بشر گنجانده شده‌ است، گفت: مهدویت آرمانی است که پیامبران، ائمه(ع)، صلحا و بزرگان در طول تاریخ آن را به بشر وعده داده‌اند و این وعده، وعده‌ای است که منتظران را برای آمادگی ظهور حرکت می‌دهد.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت بیان کرد: تفاوت نگاه شیعه به مهدویت با نظریه‎های آرمان‌گرایانه آن است که مدینه فاضله مهدوی، مدینه غیرقابل تصوری نیست که بشر منتظر تحقق آن باشد زیرا پایه‌های این آرمان شهر در جامعه منتظر شکل می‎گیرد.

وی گفت: پس از برگزاری اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی با موضوع آسیب‎های آخرالزمانی، امسال جشنواره را با محوریت «آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی» برگزار می‎کنیم.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت تصریح کرد: امید داریم که در این جشنواره بتوانیم در چند ساحت علمی با دریافت مقالات تخصصی و همچنین حوزه فرهنگی و هنری، دست‌مایه‎های علمی و فکری و فرهنگی را در حوزه فرهنگ انتظار و تمدن نوین اسلامی و تمدن موعود مهدوی تولید کنیم.

حسینی اظهار کرد: قطعاً این فرایند در آینده باید تداوم یابد تا بسته‎های فکری و نظریه‌پردازی در حوزه هنر و شاخه‎های علمی و… تولید و در اختیار جامعه انقلابی ایران قرار گیرد؛ با توجه به اعلام بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و غایت انقلاب اسلامی که همان رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مقدمه‌ساز ظهور است، این جشنواره و موضوعات مرتبط با آن، می‏تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در جشنواره امسال سعی داریم با ارتباط با هرچه بیشتر با نهادهای فعال در حوزه مهدویت از جمله مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه و... فعالیت هایی مبتنی بر دانش عمیق و مستدل در حوزه مهدویت و با بهره گیری از علما و متخصصین این مباحث را ارایه دهیم.

حسینی گفت: در آینده نزدیک پوستر و فراخوان آثار و بخش‎های جشنواره در بخش‎های علمی، ادبی، فرهنگی وهنری و کتابخوانی اعلام می‌‏شود؛ همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند با مراجع به سایت جشنواره به نشانی www.mahdaviatfest.ir در جریان چگونگی ثبت نام و ارسال آثار و همچنین برنامه‎های فرهنگی جشنواره قرار گیرند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha