پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام زمان

حوزه/ پرسش از کم بودن تعداد زنان در مقایسه با مردان، میان یاوران امام عصر(عج)، موضوع صحیح و پسندیده‎ای نیست؛ چراکه یاوری، نه فقط به معنای جنگیدن و سلاح بر‎کشیدن است، بلکه یار و یاور واقعی، کسی است که با همه وجود، در خدمت امام و اهداف او باشد و آنچه را که حضرت از او می‌‎خواهد، انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

- سؤال

چرا بیشتر یاران امام موعود، مرد هستند؟

- پاسخ

پرسش از کم بودن تعداد زنان در مقایسه با مردان، میان یاوران امام عصر(عج)، موضوع صحیح و پسندیده‎ای نیست؛ چراکه یاوری، نه فقط به معنای جنگیدن و سلاح بر‎کشیدن است، بلکه یار و یاور واقعی، کسی است که با همه وجود، در خدمت امام و اهداف او باشد و آنچه را که حضرت از او می‌‎خواهد، انجام دهد.

وی باید در زمان غیبت و انتظار، به وظیفه یک منتظر واقعی آگاه باشد و آنچه را در این مدت بایسته است، انجام دهد و در زمان ظهور، گوش به فرمان و مطیع دستورهای او باشد و امر او را امتثال کند.

مگر فاطمه زهرا و زینب کبرا سلام‌الله‌علیهما از یاوران پیامبر و امام زمان خود نبودند، درحالی‌که جنگ ظاهری با اسلحه نیز نداشتند؟ هرکس به تاریخ بنگرد، به خوبی به نقش بارز و بی‎بدیل آنان در یاری رهبر خود پی می‌‎برد.

یاری رهبر در رساندن پیام او و مکتبش، بسیار ارزشمند است و اصولاً حرکت فرهنگی، پایه و اساس در هر انقلابی است؛ چراکه اگر یاری امام در بُعد فرهنگی و تبیین معارف دین نباشد و مردم از اهداف و برنامه‎های امام آگاه نباشند، طبعاً، برای کمک به گسترش فرهنگ و مکتب او، سلاح به دست نمی‌‎گیرند. زنان، در این عرصه‌ مهم، به خوبی می‌‎توانند ایفای نقش کنند و یاری امام خود را، اعلام و آشکار کنند.

همچنین در مواردی که یاری‎کردن مربوط به حالت جنگ و قیام و جهاد باشد، طبیعی است که مردان باید حضور فعال‎تر داشته باشند؛ چراکه خداوند با توجه به ویژگی‎های جسمی و روحی زنان و مردان، وظایف و تکالیف را قرار می‌‎دهد و ویژگی‎ها و مشکلات جنگ، به‌گونه‎ای است که نه با جسم زن سازگاری دارد و نه با روح او هم‎خوانی دارد؛ بنابراین وظیفه جهاد، از دوش آنان برداشته شده است، مگر در زمان ضرورت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • مهدی AF ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    2 0
    دل بسته امام زمان
  • ۰۰۰۰۰۰ IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 1
    ولی زنان هم میتونند با جنگیدن از امام زمان محافظت کنن مگر ام وهب این کار رو نکرد
    • یاور امام زمان IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      خب زنان هم که جزوشون هستن منم دخترم و خیلی میخوام یار امام زمان باشم اما زمونه که خیلی بد شده زن موئمن و مرد موئمن کم پیدا میشه پس انشاالله مابتونیم یار امام باشیم🥹😍🥰الهم العجل الولیک الفرج🤲🏻💜🤩انشاالله🥹
  • یاور امام زمان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    خب زنان هم که جزوشون هستن منم دخترم و خیلی میخوام یار امام زمان باشم اما زمونه که خیلی بد شده زن موئمن و مرد موئمن کم پیدا میشه پس انشاالله مابتونیم یار امام باشیم🥹😍🥰الهم العجل الولیک الفرج🤲🏻💜🤩انشاالله🥹