سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کشته شدن بیش از 175 نفر  به دست نژادپرستان در 8 سال گذشته

حوزه/ سایت خبری گاردین با انتشار گزارش جدید و فهرستی از حملات تروریستی حامیان برتری نژادسفید و دشمنان مسلمانان و اقلیت های مذهبی، آماری از حملات مرگبار راست های افراطی در نقاط مختلف جهان ارائه داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک گزارش جدید نشان می دهد که در 8 سال گذشته بیش از 175 نفر در حملات تروریستی در سرتاسر جهان به دست حامیان برتری نژادسفید جان باخته اند.

طبق گزارش مذکور، در حداقل 16 حمله بزرگ که در نقاط مختلف جهان به وقوع پیوسته اند، فرد مهاجم و مسلح، با انگیزه نژادپرستی و با عقیده به برتری نژادسفید، مخالف ورود مهاجران و پناهندگان به کشورهایشان و دشمنی با مسلمانان و اقلیت های مذهبی دیگر به وقوع پیوسته اند.

 اهداف این حملات مرگبار را به ترتیب نمازگزاران مسلمان در مساجد کانادا، بریتانیا و نیوزیلند، و همچنین سیاه پوستان در کلیساهای آمریکا از جمله حادثه انجیل خوانی در یک کلیسای مقدس و تاریخی در کارولینای جنوبی. یهودیان در کنیسه ها در ایالات متحده؛ سیاستمداران و فعالان چپ در آمریکا ، انگلیس ، یونان و نروژ را تشکیل می دهند.

این درحالی است که در روزهای گذشته دو حمله دیگر با انگیزه نژادپرستانه منجر به کشته شدن حداقل 30 نفر و مجروح شدن ده ها تن دیگر در عرض 13 ساعت شدند.

بسیاری از عاملان یا مظنونان مرد سفید پوست در این حملات صریحاً مهاجران و پناهندگان را به صورت آنلاین «غاصب» به صورت آنلاین توصیف و از قاتلان راست گرا و نژادپرست قبلی به عنوان محرک حملات خود نام برده اند.

نکته دیگر اینکه چندین حمله مرگبار به وقوع پیوسته رابطه نزدیکی با بحث های سیاسی بر سر موضوع مهاجرت و پناهندگی داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha